آلمان: تحریم نورد استریم 2 به واکنش روسیه بستگی دارد

به گزارش تور ایران، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان این روزها با فشاری مضاعف برای تجدیدنظر در ادامه همکاری با روسیه در باب پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 روبرو است.

آلمان: تحریم نورد استریم 2 به واکنش روسیه بستگی دارد

اگر تا پیش از این، فقط آمریکا بود که به طمع فروش منابع انرژی خود به بزرگترین اقتصاد اروپا، آلمان را از شراکت با روسیه منع می کرد؛ این بار صداهایی از داخل دولت ائتلافی برلین، چنین تقاضایی را مطرح می کند.

به دنبال مسمومیت ادعایی آلکسی ناوالنی منتقد روس، با عامل اعصاب نوویچوک، اکنون نوبت آنگرت کرامپ-کارنبوئر وزیر دفاع آلمان است که انگیزه برلین برای مشارکت در نورد استریم 2 را زیر سوال ببرد.

وی در این باره مدعی شد: اینکه نورد استریم 2 مشمول تحریم شود یا خیر، به همکاری روسیه در باب روشن شدن آنچه واقعاً برای ناوالنی رخ داد؛ بستگی دارد.

او همچنین گفت که هرگز با دلخوشی به این پروژه نگاه نکرده است.

هایکو ماس وزیر خارجه آلمان هم دیروز یکشنبه اظهار امیدواری کرد که تعلل مسکو موجب تغییر موضع برلین در قبال این خط لوله که گاز را از روسیه به آلمان منتقل خواهد کرد؛ نشود.

این در حالی است که ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه می گوید مسکو هنوز به این اطمینان نرسیده که آلمان در ماجرای ناوالنی صادق است و دورویی در کار نیست.

وی در توضیح این مطلب اضافه نمود: اگر دولت برلین صداقت کلام داشت، باید به درخواست دفتر دادستانی کل روسیه مبنی بر تبادل اطلاعات در باب موضوع ناوالنی پاسخ می داد.

زاخارووا در ادامه گفت: پس این فوریتی که آلمان از آن دم می زند کجاست؟ با عدم پاسخگویی، برلین فرایند تحقیقاتی که مطالبه کرده را کند می کند. آیا این اقدامی عمدی است؟

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1344

به "آلمان: تحریم نورد استریم 2 به واکنش روسیه بستگی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان: تحریم نورد استریم 2 به واکنش روسیه بستگی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید