آمریکا اعمال تعرفه وارداتی بر فولاد و آلومینیوم اروپا را به تعویق انداخت

به گزارش تور ایران، کاخ سفید اظهار داشت، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعمال تعرفه های واردات فولاد و آلومینیوم بر کشورهای کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا را تا اول ماه ژوئن به تعویق انداخته است.

آمریکا اعمال تعرفه وارداتی بر فولاد و آلومینیوم اروپا را به تعویق انداخت

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، کاخ سفید اعلام نمود، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعمال تعرفه های واردات فولاد و آلومینیوم بر کشورهای کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا را تا اول ماه ژوئن به تعویق انداخته و به توافقاتی برای معافیت دائمی آرژانتین، استرالیا و برزیل از این تعرفه ها دست یافته است.

این تصمیم تنها چند ساعت پیش از موعد انقضای معافیت موقتی این کشورها از تعرفه های وارداتی جدید آمریکا اعلام شد.

کاخ سفید در بیانیه خود اضافه نموده: دولت همچنین مهلت مذاکرات با کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا را تا 30 روز دیگر تمدید نموده و این مهلت مجددا تمدید نخواهد شد. در تمامی این مذاکرات، تمرکز دولت روی سهمیه هایی است که موجب محدود شدن واردات، جلوگیری از حمل کشتی به کشتی و حمایت از امنیت ملی آمریکا خواهد شد.

یک منبع نزدیک به کاخ سفید هم توضیح داد که این مهلت یک ماهه مجددا تمدید نخواهد شد.

ترامپ روز 23 مارس تعرفه های 25 درصدی بر واردات فولاد و تعرفه های 10 درصدی بر واردات آلومنیوم به آمریکا وضع کرد، اما معافیت هایی موقتی برای کانادا، مکزیک، برزیل، اتحادیه اروپا، استرالیا و آرژانتین در نظر گرفت. ترامپ همچنین در قالب تجدیدنظر در پیمان تجارت آزاد با کره جنوبی، این کشور را به صورت دائم از تعرفه واردات فولاد معاف نموده است.

در واکنش به این اقدام ترامپ، کمیسیون اروپایی اعلام نمود، تصمیم رئیس جمهوری آمریکا در تعویق اجرای تعرفه های فولاد و آلومینیوم علیه اروپا موجب طولانی تر شدن وضعیت عدم قطعیت تجاری شده است. کمیسیون اروپا بار دیگر خواهان معافیت دائمی از این مقررات شد.

در بیانیه کمیسیون اروپایی آمده است: تصمیم آمریکا وضعیت عدم قطعیت حاکم بر بازار را که بر تصمیمات تجاری تاثیر گذاشته، طولانی می سازد... اتحادیه اروپا باید به صورت کامل و دائم از این اقدامات معاف گردد، زیرا این اقدامات به بهانه امنیت ملی (آمریکا) قابل توجیه نیستند.

مقامات اتحادیه اروپا پیشتر هشدار داده اند که در صورت به اجرا گذاشته شدن این مقررات در خصوص کالاهای اروپایی، دست به اقدامات تلافی جویانه خواهند زد.

172

منبع: تسنیم
انتشار: 4 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 539

به "آمریکا اعمال تعرفه وارداتی بر فولاد و آلومینیوم اروپا را به تعویق انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا اعمال تعرفه وارداتی بر فولاد و آلومینیوم اروپا را به تعویق انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید