ارائه تسهیلات 12 میلیونی به ازای هر کارگر تا خرداد، اختصاص 75 هزار میلیارد تومان به صنایع کرونازده

به گزارش تور ایران، معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فرآیند ارائه تسهیلات 12 میلیون تومانی به ازای هر کارگر برای کارفرمایان در این ماه شروع می گردد و در این راستا وزیر صنعت دستور ویژه ای صادر کرد که تا پیش از خرداد، این کار انجام گردد.

ارائه تسهیلات 12 میلیونی به ازای هر کارگر تا خرداد، اختصاص 75 هزار میلیارد تومان به صنایع کرونازده

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، سعید زرندی با اشاره به شرایط ویژه ایجاد شده ناشی از شیوع ویروس کرونا گفت: کشور های مختلف متناسب با توان خود حمایت هایی را انجام دادند و در کشور ما هم چند تصمیم گرفته شده که از جمله آن ها ارائه تسهیلات 75 هزار میلیارد تومانی برای جبران بعضی از آسیب های ناشی از شیوع ویروس کرونا است.

وی اضافه کرد: دولت حمایت های مختلفی از جمله حمایت های مالیاتی، ارائه تسهیلات بیمه تامین اجتماعی و امهال بانکی را در نظر گرفته است.

زرندی گفت: تسهیلات از منابع بودجه عمومی نبوده، بلکه 50 هزار میلیارد تومان تسهیلات از منابع داخلی بانک ها تکلیف شده است که در اختیار واحد های فراوریی قرار گیرد و بخشی هم از کاهش ذخیره قانونی بانک ها نزد بانک مرکزی تامین شده است.

وی اضافه کرد: 26 هزار میلیارد تومان از تسهیلات به سمت خرید های اعتباری خانوار ها برای افزایش تقاضا راهنمایی می گردد و از 49 هزار میلیارد تومان تسهیلات، 44 هزار میلیارد تومان برای کسب و کار ها و 5 هزار میلیارد تومان هم برای بنگاه های عظیم تر اختصاص داده می گردد.

* افزایش ظرفیت فراوری واحد های صنعتی

صابر پرنیان، مدیر عامل شهرک های صنعتی استان تهران نیز با موضوع نحوه تخصیص تسهیلات حمایتی دولت به بنگاه های مالی گفت: کار واحد های صنعتی در اوایل سال با ظرفیت 30 درصد شروع شد و اکنون به حدود 60 تا 70 درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: در سه ماهه سوم سال گذشته ظرفیت بسیاری از واحد های صنعتی فعال شد و رونق خاصی از نظر اشتغال، سرمایه گذاری و فعالیت واحد های تعطیل را شاهد بودیم، اما با توجه به شیوع بیماری کرونا به ظرفیت مورد نظر نرسید.

وی گفت: در شهرک صنعتی شمس آباد 1600 واحد داریم، اما فقط حدود 10 واحد مشمول مشوق تسهیلاتی سازمان تامین اجتماعی می شوند، یعنی مصوبه دولت نگاه خاصی به واحد های صنعتی ندارد و صنوف را دیده است.

پرنیان با بیان اینکه افزایش هزینه فراوری، کمبود سرمایه در گردش و برگشت خوردن چک ها از جمله مسائل واحد های صنعتی است، اضافه کرد: امیدواریم تسهیلات 75 هزار میلیارد تومانی دولت زودتر اجرایی گردد و ساز و کار آن به گونه ای باشد که واحد های صنعتی به ویژه کسب و کار های کوچک از این تسهیلات بهره مند شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1131

به "ارائه تسهیلات 12 میلیونی به ازای هر کارگر تا خرداد، اختصاص 75 هزار میلیارد تومان به صنایع کرونازده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه تسهیلات 12 میلیونی به ازای هر کارگر تا خرداد، اختصاص 75 هزار میلیارد تومان به صنایع کرونازده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید