اعتراض سیاستمداران هندی به آزادی نظامیان ایتالیایی

به گزارش تور ایران، خبرنگاران : سیاستمداران هندی به صدور مجوز خروج دو نظامی ایتالیایی متهم به قتل از سوی دولت هند و بازنگرداندن این دو نفر از سوی دولت ایتالیا به شدت اعتراض کردند.

اعتراض سیاستمداران هندی به آزادی نظامیان ایتالیایی

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس؛ سیاستمداران معترض هندی روز سه شنبه نسبت به خروج دو سرباز نیروی دریایی ایتالیا که متهم به کشتن چند ماهیگیر هندی در سال گذشته هستند به شدت اعتراض کردند.

این اقدام دولت هند در صدور مجوز خروج برای این دو سرباز ایتالیایی باعث ناآرامی های گسترده در هند شده است. دولت هند ماه فوریه به این دو نفر اجازه داد تا برای شرکت در انتخابات ملی ایتالیا و همچنین حضور در مراسم عید پاک در کنار خانواده های خود به کشور خود سفر نمایند. ایتالیا نیز روز دوشنبه اعلام نمود که اجازه بازگشت این دو نفر به هند را نخواهد داد.

سیاستمداران هندی با برگزاری تجمعات اعتراض آمیز در مجلس هند خواهان ارائه شرح مناسب از سوی دولت هند در خصوص نحوه بازگرداندن این دو نفر شدند.

دولت هند نیز اعلام نموده است به وسیله قانونی پیگیر بازگرداندن این دو نفر خواهد بود. سلمان خورشید، وزیر امور خارجه هند اعلام نمود که دولت هند متعاقبا پاسخ مناسبی به نامه دولت ایتالیا مبنی بر بازنگرداندن این دو سرباز نیروی دریایی خواهد داد.

این اظهارات در حالی از سوی دولت هند مطرح شده است که معترضین هندی معتقدند ایتالیا با تصمیم اخیر خود نشان داده است که دولت هند را جدی نگرفته است.

روزنامه های ایتالیا نیز با انتقاد از این اقدام دولت ایتالیا در مطالب منتشره خود عنوان نموده اند که دولت ایتالیا باید مسئولیت کاری را نموده است برعهده بگیرد. یکی دیگر از روزنامه های این کشور نیز عنوان نموده که اقدام دولت ایتالیا در بازنگرداندن این دو نفر باعث خدشه واردشدن به وجهه بین المللی ایتالیا خواهد شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 396

به "اعتراض سیاستمداران هندی به آزادی نظامیان ایتالیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض سیاستمداران هندی به آزادی نظامیان ایتالیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید