اندیشکده، رکود مالی ناشی از ویروس کرونا به ریاست ترامپ انتها می دهد

به گزارش تور ایران، یکی از کارشناسان یک اندیشکده بانفوذ آمریکایی پیش بینی کرد که رکود مالی ناشی از شیوع ویروس کرونا احتمالاً به دوران ریاست جمهوری ترامپ سرانجام خواهد داد.

اندیشکده، رکود مالی ناشی از ویروس کرونا به ریاست ترامپ انتها می دهد

جهت دریافت مشاوره خدمات کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

جیمز پتوکوکیس، عضو اندیشکده آمریکن اینترپرایز که از ستون نویسان روزنامه نیویورک تایمز نیز به شمار می رود، نوشت: شیوع جهانی ویروس کرونا ممکن است اتفاقی را رقم بزند که نظرسنجی های بی شمار نتوانسته اند رقم بزنند و آن هراس جمهوریخواهان از باخت در انتخابات ریاست جمهوری 2020 است.

تا به امروز نظرسنجی ها بطور مرتب بر این امر تاکید داشته اند که ترامپ در نوامبر، نتیجه انتخابات را به دموکرات ها می بازد. یعنی به همه نامزدهای دموکرات می بازد. با این حال جمهوریخواهان اعتماد به نفس خود را حفظ نموده اند. آنها به خوبی بیاد دارند که همین نظرسنجی های غلط چهارسال پیش نشان می داد که ترامپ به هیلاری کلینتون می بازد.

این گزارش آمده است: نکته مهمتر شاید این است که اعضای ارشد حزب جمهوریخواه مطمئن هستند که اقتصاد قوی پشتوانه و باد موافقی برای انتخاب مجدد ترامپ به شمار می رود.

در این گزارش آمده است: اما سقوط بازار سهام که به شدت تحت تأثیر شیوع غیرمنتظره ویروس کرونا بوده، نشان می دهد که این باد موافق می تواند به باد قوی مخالف بدل شده و این یعنی ریاست یک دوره ای برای ترامپ.

این گزارش می افزاید: بانک های وال استریت هم اکنون پیش بینی ها خود از رشد مالی را برای نیمه نخست امسال میلادی کاهش داده اند. علاوه بر این، آنها به این پیش بینی ها هم چندان خوشبین نیستند و این عدم قطعیت در بازارهای به اصطلاح غول جهان منعکس شده است. پیش بینی هایی در خصوص خدشه در زنجیره عرضه و تقاضا نیز از جمله پیش بینی های شایع این روزها به شمار می فرایند.

در ادامه این گزارش با اشاره به آنالیز ها از رشد فراوری ناخالص ملی آمریکا و کاهش آن به 1.75 درصد برای فصل دوم امسال میلادی، آمده است: با این حال پیش بینی های مالی غلط انداز هستند و اقتصاددانان اکنون علاوه بر آنالیز شرایط مشتریان یا مشاغل و درآمدهای شرکت ها مجبورند عامل دیگری مانند گسترش ویروس کرونا را مدنظر قرار دهند حال آن که میزان شیوع و مرگباری این ویروس هنوز معین نیست.

در این مقاله تصریح شده است: مرکز مشورت مالی کپیتال اکونومیکس اعتراف می نماید که الگوهای مالی آمریکا نمی توانند خطر شیوع ویروس کرونا در آمریکا را پیش بینی و معین نمایند که آیا این امر به رکود مالی می انجامد.

بنا بر پیش بینی تحلیل مالی مودی، احتمال 40 درصدی وجود دارد که ویروس حاضر به یک همه گیری جهانی بدل شده و اقتصاد آمریکا و دیگر نقاط جهان را به یک رکود بکشاند.

این گزارش می افزاید: سقوط مالی در سال انتخاباتی برای هر رئیس جمهوری که سال آخر ریاست خود را می گذراند، خبر بدی است. از سال 1960 به این سو، سه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا همزمان بوده با رکود مالی در سال انتخابات و طی آن حزب حاکم در هر سه بازنده میدان بوده است.

این اندیشکده نوشت: در نظرسنجی واشنگتن پست و ای بی سی که ماه گذشته میلادی صورت گرفت، 57 درصد مردمی که به آن پاسخ دادند، اعلام کردند که شیوه ترامپ در مسایل مالی را می پسندند. این شرایط در صورت بروز رکود مالی تغییر خواهد نمود حتی اگر رای دهندگان روش ترامپ در مواجهه و رسیدگی به این ویروس را بطور مستقیم در این رکود مالی شریک نداند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 992

به "اندیشکده، رکود مالی ناشی از ویروس کرونا به ریاست ترامپ انتها می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندیشکده، رکود مالی ناشی از ویروس کرونا به ریاست ترامپ انتها می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید