انصراف قطعی پاکستان از حضور در اجلاس مالزی؛ فشار عربستان یا کوشش برای حفظ وحدت دنیای اسلام

به گزارش تور ایران، پاکستان در حالی از حضور اجلاس مالزی انصراف داده است که بسیاری از کارشناسان علت اصلی این انصراف را فشارهای عربستان می دانند.

انصراف قطعی پاکستان از حضور در اجلاس مالزی؛ فشار عربستان یا کوشش برای حفظ وحدت دنیای اسلام

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از اکسپرس نیوز، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان از قطعی شدن انصراف اسلام آباد نسبت به حضور اجلاس مالزی اطلاع داد.

وی توضیح داد: در ابتدا قرار بود عمران خان نخست وزیر پاکستان در این نشست حضور پیدا کند ولی اسلام آباد تصمیم گرفت سطح تیم اعزامی را در حد وزیر خارجه پائین بیاورد با این حال روز گذشته تصمیم قطعی برای عدم شرکت در این اجلاس گرفته شد.

قریشی گفت: هدف ما از عدم شرکت در اجلاسی که به میزبانی مالزی و با حضور ترکیه و ایران برگزار می گردد این است که مانع ایجاد تفرقه در بین دنیای اسلام شویم.

وی گفت: کشورهای عربستان و امارات کوشش زیادی داشتند تا این نشست برگزار نگردد و آن را عاملی برای ضربه زدن به قدرت سازمان همکاری اسلامی می دانستند.

قریشی تاکید نمود: ما به امارات و عربستان سفر کردیم و کوشش داشتیم تا اعتماد سران این کشورها را نسبت به حضور خود جلب کنیم ولی این اتفاق رخ نداد.

معاون حزب تحریک انصاف افزود: روز گذشته با مهاتیر محمد نخست وزیر مالزی در این خصوص صحبت شد و قرار شد هیچ نماینده ای از پاکستان در این نشست حضور پیدا نکند.

لازم به ذکر است جرقه برگزاری این نشست که به میزبانی ماهاتیر محمد برگزار می گردد در اصل پس از آن خورده شد که سازمان همکاری اسلامی نتوانست در بسیاری از عرصه ها از حقوق مسلمانان دفاع کند.

پاکستان در حالی حاضر به شرکت در این اجلاس نیست که عربستان کوششی جدی برای حمایت از مسلمانان کشمیری نداشته ولی نخست وزیر مالزی حتی در سازمان ملل نیز از حقوق مردم کشمیر سخن گفته است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 724

به "انصراف قطعی پاکستان از حضور در اجلاس مالزی؛ فشار عربستان یا کوشش برای حفظ وحدت دنیای اسلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انصراف قطعی پاکستان از حضور در اجلاس مالزی؛ فشار عربستان یا کوشش برای حفظ وحدت دنیای اسلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید