بحران در بیمارستان های مسکو ، 15 ساعت انتظار آمبولانس ها برای پذیرش بیماران کرونا

به گزارش تور ایران، همزمان با برداشته شدن قرنطینه در بعضی کشورهای اروپایی، هجوم انبوه بیماران مبتلا به کروناویروس در مسکو شرایط بیمارستان ها را بحرانی نموده و آمار قربانیان کووید-19 را به بیش از 100 نفر رسانده است.

بحران در بیمارستان های مسکو ، 15 ساعت انتظار آمبولانس ها برای پذیرش بیماران کرونا

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، هر چند دو هفته از قرنطینه سراسری پایتخت و دیگر شهرهای روسیه برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا می گذرد اما کرملین اعلام نمود بیمارستان های مسکو به نقطه سر به سر رسیده اند و دیگر ظرفیت پذیرش بیماران مبتلا به کووید-19 را ندارند.

انتشار تصاویر صف طولانی ده ها آمبولانس حامل بیماران کرونا در بیمارستانی خارج مسکو بر نگرانی مردم و مسئولان بهداشتی روسیه دامن زده است. یکی از رانندگان آمبولانس در این باره گفت: من 15 ساعت است منتظرم بیمارستان بیماری را پذیرش کند که مشکوک به ابتلا به کروناست.

دیمیتری پسکف، سخنگوی کاخ کرملین در تبادل نظر با تلویزیون دولتی روسیه گفت: اوضاع در مسکو و سن پترزبورگ به دلیل افزایش بیماران بحرانی است. ما شاهد هجوم انبوه بیماران به بیمارستان ها هستیم و پزشکان و پرستاران با فشار بسیار زیاد و به شکلی قهرمانانه و اضطراری کار می نمایند. تا خاتمه روز شنبه 13584 نفر در روسیه به کووید-19 مبتلا شده و 106 نفر به همین دلیل از جهان رفته بودند. آمار قربانیان در 24 ساعت 12 نفر اعلام شد.

سخنگوی کرملین اعلام نمود چند هفته طول می کشد تا معین گردد شیوه ویروس در روسیه به مرحله اوج رسیده است یا نه. سرگی سوبیانین، شهردار مسکو روز آدینه گفته بود این شهر تازه در ابتدای راه است و تا رسیدن به نقطه اوج تعداد مبتلایان به کرونا راهی دراز در پیش است. او روز شنبه اعلام نمود مسکو از هفته آینده (فردا دوشنبه) برای پایش بیشتر عبور و مرور خارج از قرنطینه صدور مجوزهای دیجیتال را شروع می نماید.

از یکی دو روز پیش حضور نیروهای پلیس در نقاط پرتردد شهر مسکو پررنگ تر شده و تعداد ایستگاه های بازرسی افزایش یافته است. هر چند پلیس هنوز به شکل رسمی کار پایش رفت و آمد شهروندان را شروع ننموده است. کمتر از دو هفته پیش مقام های رسمی روسیه اعلام نموده بودند بیماری کرونا هنوز به مرحله فراگیری نرسیده و اوضاع از هر نظر آرام است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1098

به "بحران در بیمارستان های مسکو ، 15 ساعت انتظار آمبولانس ها برای پذیرش بیماران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران در بیمارستان های مسکو ، 15 ساعت انتظار آمبولانس ها برای پذیرش بیماران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید