رجحان بایدن همزمان با نگرانی رای دهندگان از خشونت در روز انتخابات

به گزارش تور ایران، تنها 3 روز مانده تا انتخابات آمریکا، نتایج تازه ترین نظرسنجی ملی در آمریکا همچنان پیشتازی جو بایدن را نشان می دهد و این در حالی است که بیشتر رای دهندگان در متشنج ترین سال انتخابات در کشورشان نگران بروز خشونت و ناآرامی در روز انتخابات هستند.

رجحان بایدن همزمان با نگرانی رای دهندگان از خشونت در روز انتخابات

آمریکایی ها به شکل فزاینده ای نگران اتفاقاتی هستند که در نقطه پایانی انتخاباتی متشنج رخ خواهد داد. نتایج نظرسنجی روزنامه یو اس ای تودی و دانشگاه سافولک نشان می دهد که رای دهندگان آمریکایی در بیان این که آیا این انتخابات مسالمت آمیز برگزار خواهد شد و نتیجه مورد قبول قرار خواهد گرفت ابراز نگرانی نموده اند. سه نفر از هر 4 رای دهنده آمریکایی اکنون نگران احتمال بروز خشونت در روز انتخابات است و تنها یک نفر از 4 رای دهنده آمریکایی می گوید بسیار مطمئن است که کشور در صورت پیروزی بایدن شاهد انتقال مسالمت آمیز قدرت خواهد بود.

این درحالیست که نظرسنجی ها همچنان پیشتازی بایدن را در سطح ملی نشان می دهد.

تارنمای هیل نوشت نظرسنجی منتشر شده در روز آدینه نشان می دهد که بایدن مورد حمایت 52 درصد از رای دهندگان احتمالی است درحالی که ترامپ با کسب 44 درصد از آرا از او عقب تر است.

نظرسنجی فاکس نیوز حکایت از آن دارد که دو درصد از رای دهندگان احتمالی می گویند به نامزد حزب ثالث رای می دهند و دو درصد دیگر می گویند هنوز تصمیم خود را نگرفته اند.

پیشتازی 8 پله ای بایدن با توجه به این که وی در نظرسنجی مشابهی که اوایل ماه جاری انجام شد و رجحان 10 پله ای او را نشان می داد، از نظر آماری اهمیت چندانی ندارد.

این نتایج نشان داد: 55 درصد از رای دهندگان احتمالی می گویند بایدن نامزد محبوب آنها است. 43 درصد از آنها نظر منفی نسبت به او دارند.

در عین حال، فقط 44 درصد از رای دهندگان می گویند ترامپ نامزد محبوب آنها است و 55 درصد نظری منفی نسبت به او دارند.

این نتایج نشان داد بایدن با اختلاف در بین رای دهندگانی که گرایشات دموکراتیک دارند از ترامپ جلوتر است. 56 درصد از زنان به بایدن رای دادند در حالی که حمایت از ترامپ نزد این گروه از رای دهندگان 39 درصد است. رای دهندگان سیاه پوست با اختلاف 80 به 14 به بایدن و ترامپ رای می دهند.

57 درصد رای دهندگان زیر 45 سال به بایدن و 39 درصد به ترامپ رای دادند.

ترامپ با اختلاف تک رقمی در بین رای دهندگان سفید پوست و مرد که در سال 2016 نیز از او حمایت می کردند از بایدن در سطح ملی جلوتر است.

این نتایج در حالی منتشر شده که نظرسنجی های دیگری تایید می نمایند بایدن در سطح ملی از ترامپ جلوتر است و این پیشتازی همچنین در ایالت های چرخشی کلیدی است.

نتایج نظرسنجی شرکت ریل کلیر پالتیکس نشان می دهد که بایدن با اختلاف 7.9 درصدی از ترامپ جلوتر است.

نظرسنجی فاکس نیوز از بین هزار و 246 رای دهنده احتمالی در بازه زمانی 29-27 اکتبر (8-6 آبان) با حاشیه خطای 2.5 درصد اجرا شده است.

نظرسنجی روزنامه نیویورک تایمز و کالج سِینا که روز پنجشنبه انجام شد نشان می دهد درایالت کارولینای شمالی که 64 درصد رای دهندگان گفته اند رای خود را داده اند، بایدن با اختلاف 48 به 45 از ترامپ جلوتر است. این نظرسنجی بعد از مناظره آخر اجرا شده که تقریبا از هر 10 رای دهنده 7 نفر گفته اند آن را نظاره گر بوده اند.

ساکنان کارولینای شمالی درباره نتایج این مناظره اختلاف نظر داشتند: 36 درصد از آنها گفتند ترامپ این مناظره را برده و 35 درصد از آنها همین نظر را نسبت به ترامپ داشتند.

در کارولینای شمالی براساس نظرسنجی دیگری نامزد دموکرات ها پیشتازی تک رقمی خود را حفظ نموده است و بیش از نیمی از رای دهندگان احتمالی در این ایالت کلیدی که ترامپ در سال 2016 در آن پیروز شده بود گفته اند به بایدن رای می دهند.

نظرسنجی جدیدی که روز آدینه تنها 4 روز مانده به انتخابات نشان می دهد که 52 درصد از رای دهندگان احتمالی می گویند به بایدن و 46 درصد به ترامپ رای می دهند.

رای دهندگان احتمالی می گویند بایدن را به ترامپ ترجیح می دهند و این نامزد دموکرات با اختلاف 6 درصد از ترامپ جلوتر است.

متوسط نظرسنجی ها شرکت ریل کلیر پالتیکس حکایت از آن دارد که بایدن با اختلاف 1.2 درصد از ترامپ در نظرسنجی های سراسری جلوتر است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه سوم نوامبر برابر با 13 آبان برای معین رئیس جمهوری و معاون او برگزار می گردد. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1448

به "رجحان بایدن همزمان با نگرانی رای دهندگان از خشونت در روز انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رجحان بایدن همزمان با نگرانی رای دهندگان از خشونت در روز انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید