تحقیقات جنایی پلیس کانادا در باره انفجار قطار

به گزارش تور ایران، خبرنگاران: پلیس کانادا با به کار گیری ده ها بازپرس کوشش خود برای یافتن علت اصلی حادثه انفجار قطار در ایالت کبک این کشور را که به کشته شدن دست کم 16 نفر انجامید شروع کرد.

تحقیقات جنایی پلیس کانادا در باره انفجار قطار

از سفر با تور ارزان کانادا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ پلیس کانادا روز سه شنبه تحقیقات جنایی درباره انفجار قطار در لاک مگانتیک این کشور را که احتمالا به کشته شدن 50 تن منجر شد شروع کرد. نزدیک به 20 افسر پلیس نیز در این شهر به دنبال هر نوع مدرکی هستند که بتواند به روند این تحقیقات یاری کند.

بازرسان پلیس معتقدند این حادثه با وجود وحشتناک بودن ماهیت تروریستی نداشته است. با اینحال مقامات پلیس اعلام کردند در این حادثه مدارکی وجود دارد که حاکی از انگیزه های خرابکارانه است و همین مساله احتمال عمدی بودن این حادثه را افزایش می دهد.

در پی این حادثه نزدیک به یک سوم جمعیت این شهر 6هزار نفری از این شهر خارج شده و آتش نشان های کانادایی و حتی آمریکایی تمام کوشش خود برای مهار این آتش عظیم را انجام دادند.

لازم به ذکر است شرکت مونترال مین یکی از بزرگترین شرکت های راه آهن در آمریکای شمالی به شمار می رود که پس از تمایل فراوری کننده ها برای یافتن جایگزینی به منظور انتقال سوخت به جای خطوط انتقال لوله وارد عمل شد.طبق برنامه قرار بود سوخت منفجر شده در این قطار از باکن فیلد در داکوتای شمالی به شرق کانادا ارسال گردد.

در جریان این حادثه 15 جسد توسط پلیس کشف شد اما ساکنان این منطقه همچنان امیدوارند 35 نفری که هنوز از سرنوشت آنها خبری در دست نیست را زنده بیابند.

مقامات بخش امنیت اداره راه و ترابری کانادا اعلام کردند ده ها کاراگاه در حال آنالیز تمام جوانب این حادثه هستند تا علت اصلی آن را بیابند.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 384

به "تحقیقات جنایی پلیس کانادا در باره انفجار قطار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیقات جنایی پلیس کانادا در باره انفجار قطار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید