تظاهرات مردم مالزی در اعتراض به سفر باراک اوباما

به گزارش تور ایران، خبرنگاران: مردم مالزی با برپایی تظاهرات در شهر کوالالامپور مخالفت خود را با سفر آینده باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به این کشور اعلام کردند.

تظاهرات مردم مالزی در اعتراض به سفر باراک اوباما

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، تظاهرات مردم مالزی روز گذشته در مقابل سفارت آمریکا در شهر کوالالامپور و به دعوت حزب التحریر که یک شبکه بین المللی اسلامی است برگزار شده بود.

بر اساس این گزارش تظاهرکنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آن نوشته شده بود: آمریکا محور شرارت و اوباما را رد کنید، او فرد تروریست شماره یک در دنیا است، مخالفت خود را با سفر آینده اوباما به مالزی اعلام کردند.

مردم مالزی همچنین شعار الله اکبر و اوباما دشمن پیامبر اسلام است سر دادند. مردم مالزی اوباما را به کشتار مسلمانان در سراسر دنیا به خصوص در افغانستان و عراق متهم کردند. اوباما میخواهد اواخر ماه جاری میلادی به جنوب شرق آسیا سفر کند.

این سفر بخشی از کوشش واشنگتن برای گسترش حضور و نفوذ مالی، سیاسی و امنیتی در کشورهای منطقه است.قرار است سفر اوباما به مالزی طی روزهای 26 تا 28 آوریل انجام گردد. این نخستین سفر یک رئیس جمهور آمریکا به مالزی در نیم قرن گذشته به شمار می رود.

مالزی طی دهه های اخیر یکی از منتقدان جدی سیاست های آمریکا بوده و به خصوص در دوران نخست وزیری ماهاتیر محمد این نقدها و مخالفت ها پر رنگ تر بوده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 519

به "تظاهرات مردم مالزی در اعتراض به سفر باراک اوباما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات مردم مالزی در اعتراض به سفر باراک اوباما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید