تمهیدات ویژه دولت برای حمایت از زنان سرپرست خانوار و کارآفرین در ایام خانه نشینی کرونایی

به گزارش تور ایران، مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده از صدور دستورهای ویژه از سوی وزارت کشور به استانداری ها برای حمایت از زنان سرپرست خانوار و کارآفرین اطلاع داد؛ زنانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا شغل خود را از دست داده یا تعطیل نموده و در خانه مانده اند.

تمهیدات ویژه دولت برای حمایت از زنان سرپرست خانوار و کارآفرین در ایام خانه نشینی کرونایی

جهت دریافت خدمات محوطه سازی باغ ایرانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، فریبا نظری مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده وزارت کشور در گفت وگو با مدیران کل دفاتر زنان و خانواده استانداری های سراسر کشور که به صورت مجازی برگزار گردید، ضمن تبریک نوروز باستانی و آرزوی سالی سرشار از امید، آرامش و سلامتی فردی و اجتماعی برای همه هموطنان، بر کوشش فراگیر و همه جانبه به منظور کاهش آسیب های شیوع کرونا ویروس و مدیریت آسیب های فردی و اجتماعی این شرایط پرخطر تاکید نمود.

نظری ادامه داد: لازم است دفاتر زنان و خانواده در زمینه تحقق شعار در خانه بمانیم کوشش و اطلاع رسانی ویژه ای داشته باشند.

مشاور وزیر کشور تاکید نمود: پرهیز از خارج شدن از خانه در ایام انتهایی اسفندماه به ویژه چهارشنبه سرانجام سال بسیار حائز اهمیت است و ضریب سلامتی خانواده ها را افزایش خواهد داد.

نظری اضافه نمود: اولویت های هفتگانه اجرایی به منظور مدیریت شرایط فعلی که در دستور کار دفاتر زنان و خانواده استانداری های سراسر کشور قرار گرفته است، عبارتند از:

1. انجام مکاتبات لازم و پیگیری با بانک های طرف قرارداد جهت استمهال حداکثر شش ماهه تسهیلات اعطا شده به زنان سرپرست خانوار و کارآفرین

2.پیگیری آزادی موقت زنان جرائم غیرعمد و اقتصادی و اعطا مرخصی به ایشان جهت حضور در کنار خانواده هایشان در ایام نوروز

3.در راستای پویش فصل همدلی جلب نظر خیرین و سازمان های مردم نهاد برای یاری سه ماهه به زنان سرپرست خانواری که با توجه به شیوع کرونا ویروس درآمد شان تقلیل یافته و زندگی شان با مشکل اقتصادی روبرو شده است.

4. مکاتبه و پیگیری از ادارات ورزش و جوانان استان ها جهت تعویق اجاره بهای سالن های ورزشی تا حصول نتیجه.

5. فعال کردن بعضی از کارگاه های فراوریی و مشاغل خانگی برای فراوری گان و ماسک با مجوز سازمان غذا و دارو و دانشگاه های علوم پزشکی در نیمی از استان های کشور.

6. اطلاع رسانی در میان خانواده های مناطق مختلف استان ها مبنی بر برگزاری مراسم تحویل سال نو و نوروز باستانی منطبق با شرایط فعلی جامعه.

7.استفاده از ظرفیت خیرین و سازمان های مردم نهاد در تهیه و اهدا تجهیزات و امکانات درمانی مورد احتیاج بیمارستان ها و مراکز درمانی.

مشاور وزیر کشور ضمن همدردی با خانواده هایی که عزیزانشان را براثر این بیماری ازدست داده اند، به آنان تسلیت گفته و برای بیماران مبتلا، آرزوی شفا و سلامت کامل نمود.

وی همچنین از کادر پرکوشش و متخصص مراکز درمانی و بیمارستان ها و نیروهای نظامی و انتظامی همراه با این مراکز؛ به دلیل انجام زحمات شبانه روزی قدردانی و سپاسگزاری کرد.

مشاور وزیر کشور از مدیران دفاتر زنان استانداری های سراسر کشور خواست که با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی، برگزاری جلسات به صورت غیرحضوری را در دستور کار قرار داده و پیگیری های امور نیز به صورت تلفنی و مجازی تداوم یابد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 900

به "تمهیدات ویژه دولت برای حمایت از زنان سرپرست خانوار و کارآفرین در ایام خانه نشینی کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمهیدات ویژه دولت برای حمایت از زنان سرپرست خانوار و کارآفرین در ایام خانه نشینی کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید