تهران 1400، هویت را به شمیران باز خواهد گرداند

به گزارش تور ایران، تهران (پانا)- به گفته شهردار منطقه یک تهران، تهران 1400 با همراهی اندیشمندان، اساتید و معماران شهر، هویت را به شمیران باز خواهد گرداند و ما می توانیم تاریخ شمیران را در بناها و معابر آن دوباره ببینیم.

تهران 1400، هویت را به شمیران باز خواهد گرداند

به گزارش سایت شهر، سید حمید موسوی در اولین نشست هم اندیشی با معماران پایتخت با بیان مطلب فوق اظهار کرد: شمیران از یک اغتشاش بصری رنج می برد که احتیاج است اصحاب فن، گروه های مرجع، اساتید، منتقدین در کنار دستگاه نظارتی و مدیریت شهری قرار بگیرند تا حال شهر خوب گردد.

او گفت: در طرح تفصیلی جامع، ما به دنبال رفتن به سوی طرح های راهبردی-ساختاری بودیم تا با انعطاف پذیری های لازم پویایی را در شهر با هدف تقویت و توسعه آن ایجاد کنیم اما مسائل باعث شد دوباره به سمت طرح های توزیع کاربری و نقشه های 2000/1 برویم.

موسوی خاطر نشان کرد: در اجرای طرح های راهبردی- ساختاری احتیاج به حضور تشکل ها و کارگروه هستیم تا آنالیز نمایند که اگر پهنه ای بنا به جمعیت و نحوه خدمات رسانی تغییر لازم دارد بتوانیم با تغییر پهنه خدمات را در آن تقویت کنیم.

شهردار منطقه یک توسعه شهر را احتیاجمند مطالبه گری دانست و گفت: باید مطالبه گری مردم، اساتید، معماران و ... در ساخت شهر افزایش یابد تا ضوابط بروز رسانی و ریل گذاری صحیح برای آینده شهر داشته باشیم و ساختمان هایی را به صورت پایلوت در منطقه طراحی کنیم که از ویژگی هایی چون دوستدار محیط زیست بودن، مناسب سازی، ایمن سازی و صنعتی سازی برخوردار باشند.

سرپرست شهرسازی و معماری شهرداری منطقه یک نیز در این جلسه گفت: پیشنهادات سازنده معماران می تواند شهرداری و مدیریت شهری را در اجرای بهتر پروژه های شهرسازی هدایت کند.

بهمن اصغری اضافه نمود: طرح نقطه نظرات و نقد معماران در راستای پذیرش طرح، تایید نما و دیگر دغدغه ها می تواند مدیریت شهری را در جهت اصلاح یا تبدیل آنها به دستورالعمل کمک کند تا با پیگیری به ضوابطی برسد که پایه گزارش منطقه یک باشد.

او گفت: کوشش ما محدود است و با همفکری و هم اندیشی معماران می تواند بیشتر گردد.

مهرداد زواره یکی از معماران حاضر در جلسه نیز خاطر نشان کرد: دغدغه معماران حفظ باغات و سرمایه های طبیعی و تاریخی شهر و منطقه است که احتیاج است فرآیندها اصلاح گردد تا در آینده شهر را با معماری بهتری داشته باشیم.

علی کرمانیان از معماران این جمع به نمایندگی از حاضرین با درخواست تشکیل کمیسیون مشورتی مستقل گفت: تشکیل کمیسیون مشورتی مستقل که بتواند همه جوانب را مورد آنالیز دقیق قرار دهد درخواست معماران از شهرداری منطقه یک است.

او توضیح داد: برای رسیدن به راه چاره درست باید گروهی، با آنالیز، تبادل نظر و درک همه ابعاد کار به صورت مستقل تشکیل شوند تا برآیند نظراتشان را به مدیریت شهری اعلام نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1617

به "تهران 1400، هویت را به شمیران باز خواهد گرداند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران 1400، هویت را به شمیران باز خواهد گرداند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید