حضور ربات های نینجا در بیمارستان های تایلند برای مبارزه با کرونا

به گزارش تور ایران، تایلند برای مبارزه با کرونا اقدام به استفاده از ربات های موسوم به ربات های نینجا نموده است. این ربات ها بیماران COVID-19 را تحت نظر دارند و به کادر درمانی برای مبارزه با کرونا یاری می نمایند.

حضور ربات های نینجا در بیمارستان های تایلند برای مبارزه با کرونا

با تور تایلند ارزان از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا را ببینید.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، براساس آمارهای اخیر ، شیوع ویروس کرونا که از چین شروع شده است ، بیش از 15000 نفر را در سرتاسر دنیا کشته و بیش از 349000 نفر را نیز آلوده نموده است.

تایلند بیش از 700 مورد تأیید شده کرونا دارد اما تنها یک مورد بر اثر کرونا جان باخته است. اکنون بیمارستان های تایلند ربات هایی را استخدام نموده اند که می توانند بیماران را تحت نظر بگیرند و بعضی از بار کاری متخصصین بهداشت را روی دوش خود بگیرند. از آنجا که ویروس جدید همچنان در سراسر دنیا شیوع دارد ، کارکنان مراقبت های بهداشتی با کمبود منابع و پرسنل روبه رو هستند.

به همین دلیل است که بیمارستان های تایلند از ربات های نینجا برای یاری به مبارزه با ویروس کرونا استفاده می نمایند. ربات های نینجا چرخ دار هستند و می توانند درجه حرارت بدن بیماران را آنالیز نمایند و سایر تعاملات را نیز با بیماران داشته باشند. بنابراین خطر مواجهه کارمندان و پرستاران و پزشکان بخش های خطرناک بیمارستان را با بیماران به حداقل می رسانند.

تیمی که این ربات ها را فراوری می نمایند در حال کار بر روی راه هایی برای مفیدتر کردن ربات ها هستند تا بتوانند مواد غذایی را نیز به بیماران داده و اقداماتی دیگر مثل یاری به حمام کردن مریض ها یا شستشوی سطوح را نیز انجام دهند. این روبات ها در ابتدا برای نظارت بر بهبود بیماران سکته مغزی طراحی شده بودند.

دانشجویان مهندسی دانشگاه Chulalongkorn در بانکوک این رباتهای پزشکی را اصلاح کردند تا در خصوص بیماران مبتلا به COVID-19 مفید باشد. این ربات ها دارای صفحه نمایش هستند و به پزشکان این امکان را می دهند تا با بیماران چت نمایند.

به دلیل رنگ مشکی به آنها ربات نینجا گفته می گردد.پروفسور ویبون سانگورافونسیری و تیمش این ربات ها را در چهار بیمارستان تایلندی از قبل معرفی نموده اند.آنها قصد دارند روبات های نینجا را به 10 بیمارستان دیگر در تایلند بفرستند.

منبع: انتخاب
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 965

به "حضور ربات های نینجا در بیمارستان های تایلند برای مبارزه با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور ربات های نینجا در بیمارستان های تایلند برای مبارزه با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید