خبرنگاران بازگشت محدودیت ها به گیلان توام با اعمال نظارت های جدی

به گزارش تور ایران، رشت - خبرنگاران - جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا در گیلان از بازگشت محدودیت های کرونایی به استان خبر داد و گفت: با اوج گیری کرونا و با توجه به تصمیمات ستاد ملی کرونا از فردا (شنبه) مشاغل و اصناف به جز گروه اول در بیشتر نقاط استان به مدت دو هفته همپای سایر نقاط کشور تعطیل می شوند.

خبرنگاران بازگشت محدودیت ها به گیلان توام با اعمال نظارت های جدی

محمود قاسم نژاد جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: در شرایط کنونی به غیر از شهرهای رضوانشهر، ماسال، شفت و سیاهکل که شرایط نارنجی دارند، همه شهرهای گیلان در شرایط قرمز بسر می برند.

وی مطرح نمود: بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا این تعطیلی ها از 21 فرورودین ماه به مدت دو هفته در شهرهای قرمز اعمال می شود و به غیر از مشاغل گروه اول که خدمات آنها برای مردم به طور مستمر ضروری است سایر مشاغل گروه دوم و سوم و چهارم تعطیل هستند.

وی با بیان اینکه اعمال نظارت بر اجرای این محدودیت ها توسط دستگاههای مربوطه به طور جدی انجام می شود، اظهار کرد : کمیته امنیتی، انتظامی ستاد کرونا استان نیز نظارت عالیه بر این امر را برعهده دارد و در صورت تخلف مشاغل مشمول، آنها به مدت دو هفته پلمپ می شوند.

قاسم نژاد درباره نحوه حضور کارکنان ادارات نیز گفت: در شهرهایی با شرایط قرمز کرونایی دستگاههایی که خدمات ضروری انجام می دهند، می توانند ظرفیت 50 درصد از کارکنان شان را در اختیار داشته باشند.

جانشین رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونا در گیلان اضافه کرد: در سایر ادارات نیز در شهرهایی که شرایط قرمز دارند یک سوم از کارکنان شان می توانند برای خدمت رسانی به مردم حضور داشته باشند.

وی گفت: همچنین در شهرهای قرمز برخی از افردی که حفاظت فیزیکی در ادارات و ساختمان ها را عهده دار هستند ، می توانند حضور داشته باشند.

قاسم نژاد اضافه کرد : در چهار شهر نارنجی دو گروه شغلی یک و دو می توانند فعالیت داشته باشند و چنانچه شرایط بهبود پیدا کند شرایط برای اصناف و ادارات با گشایش و رفع محدودیت ها همراه خواهد بود.

وی درباره تردد خودروها باتوجه به شرایط کرونایی شرح داد: ورود خودروها از شهرهای زرد و نارنجی به شهر قرمز ممنوع است؛ ضمن آنکه از شهر قرمز هم خودروها نمی توانند به شهرهای نارنجی، زرد و آبی تردد داشته باشند.

جانشین رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونا در گیلان خاطر نشان کرد: اگر در شهر قرمز پلاک غیر بومی تردد کند، مشمول جریمه یک میلیون تومانی خواهد شد و در شهرهای نارنجی پلاک های غیر بومی 500 هزار تومان جریمه می شوند.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1721

به "خبرنگاران بازگشت محدودیت ها به گیلان توام با اعمال نظارت های جدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بازگشت محدودیت ها به گیلان توام با اعمال نظارت های جدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید