خبرنگاران سناتور مورفی: آمریکا باید بمباران یمنی ها را متوقف کند

به گزارش تور ایران، تهران- خبرنگاران- کریس مورفی سناتور دموکرات ایالت کانتیکت با انتقاد از سیاست های جنگ طلبانه واشنگتن علیه یمن، تأکید کرد که آمریکا باید بمباران یمنی ها را متوقف کند.

خبرنگاران سناتور مورفی: آمریکا باید بمباران یمنی ها را متوقف کند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در دبیرستان آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

مورفی یکشنبه شب در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: احتمالاً 27 درصد یمنی هایی که به بیماری کووید-19 مبتلا می شوند، جان خود را از دست می دهند.

وی اضافه کرد: اما آمریکا چه می نماید؟ ما آنها (یمنی ها) را بمباران می کنیم. این اقدام باید متوقف گردد.

مردم یمن هم اکنون شرایط ویژه ای را می گذرانند؛ یمنی ها از طرفی با شیوع ویروس کرونا درگیر هستند و از طرف دیگر محاصره همه جانبه، بمباران های بی وقفه و ادامه جنگ ائتلاف عربی- آمریکایی که وارد ششمین سال متوالی خود شده، آمار تلفات غیرنظامیان به ویژه بچه ها و زنان بی دفاع یمنی را بالا برده است.

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال 1394 با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی-آمریکایی، تجاوز خود به کشور یمن را شروع کرد.

اما در سال های گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

بر اثر تجاوز عربستان به یمن، تا به امروز هزاران یمنی به شهادت رسیده اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به عظیم ترین فاجعه انسانی در دنیا تبدیل شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1243

به "خبرنگاران سناتور مورفی: آمریکا باید بمباران یمنی ها را متوقف کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سناتور مورفی: آمریکا باید بمباران یمنی ها را متوقف کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید