خبرنگاران شمار فوتی های ناشی از کرونا در ایتالیا از 6 هزار نفر گذشت

به گزارش تور ایران، تهران- خبرنگاران- ایتالیا گفت که در روز گذشته 602 نفر بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور جان خود را از دست داده اند و شمار جان باختگان به 6 هزار و 78 تن رسیده است.

خبرنگاران شمار فوتی های ناشی از کرونا در ایتالیا از 6 هزار نفر گذشت

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رییس آژانس محافظت مدنی ایتالیا دوشنبه شب گفت که در 24 ساعت گذشته در این کشور 4 هزار و 789 نفر به کووید19 مبتلا شده و 602 تن نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

بر این اساس، شمار کل مبتلایان قطعی به کرونا در ایتالیا به 63 هزار و 927 نفر و شمار جانباختگان به 6 هزار و 78 تن رسید.

ایتالیا که شمار فوتی های ناشی از کرونا در آن نزدیک به دو برابر چین شده، روز شنبه با گزارش 793 مورد مرگ بر اثر ابتلا به کووید19، رکورد بیشتر مرگ ومیر در یک روز را ثبت کرد.

شرایط مرگبار شیوع ویروس کرونا در ایتالیا ساعت به ساعت وخیم تر می گردد، بطوریکه وزیر دفاع این کشور امروز از ارتش آمریکا برای مهار این همه گیری درخواست یاری کرد.

همچنین، دو روز پس از گفت وگوی تلفنی نخست وزیر ایتالیا با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه، 100 متخصص روس با 9 هواپیمای نظامی برای مقابله با کرونا به ایتالیا منتقل شدند.

وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام نموده بود که هیاتی متشکل از 100 ویروس شناس و متخصص بیماری های واگیر در قالب هشت گروه پزشکی برای مقابله با کرونا راهی ایتالیا می گردد.

رییس جمهوری روسیه شنبه شب در گفت وگوی تلفنی با جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا، برای یاری به این کشور برای مبارزه با شیوع کرونا اعلام آمادگی کرد.

ویروس کرونا موسوم به کووید19 اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین گفت.

سازمان جهانی بهداشت اروپا را به عنوان کانون جدید کرونا معرفی نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1049

به "خبرنگاران شمار فوتی های ناشی از کرونا در ایتالیا از 6 هزار نفر گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شمار فوتی های ناشی از کرونا در ایتالیا از 6 هزار نفر گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید