خبرنگاران شنبه؛ آخرین مهلت خوداظهاری دستگاه های استخراج رمزارز

به گزارش تور ایران، تهران - خبرنگاران - رئیس کارگروه استخراج انجمن بلاکچین ایران از آخرین مهلت خوداظهاری تجهیزات استخراج ارزهای دیجیتال اطلاع داد.

خبرنگاران شنبه؛ آخرین مهلت خوداظهاری دستگاه های استخراج رمزارز

محمدرضا شرفی امشب -پنجشنبه- در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران از آخرین مهلت اظهار دستگاه های ماینینگ در کشور اطلاع داد. رئیس کارگروه استخراج انجمن بلاکچین گفت: طبق ماده یک مصوبه 39228 پانزدهم تیرماه یک هزار و سیصد و نود و نه هیئت وزیران، فرصت یک ماهه برای ثبت دستگاه های استخراج رمزارز در سامانه خوداظهاری در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: با توجه با شروعبه کار سامانه خوداظهاری از تاریخ پنجم دی ماه، تمامی متقاضیان و دارندگان دستگاه های استخراج رمز ارز نهایتا تا پنجم بهمن ماه امکان ثبت و اظهار دستگاه های خود را خواهند داشت.

او اشاره نمود: این تاریخ به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد. ثبت و اظهار دستگاه ها در سامانه خوداظهاری کاملا اختیاری بوده و الزام آور نیست. عواقب تصمیم گیری در این خصوص بر عهده دارنده دستگاه است.

به گزارش خبرنگاران، استخراج رمز ارز با تصویب نامه 58144 (13 مرداد سال 98) شکل قانونی به خود گرفت و پس از تصویب نامه هیأت وزیران صادره درخصوص ارائه فرصت برای خوداظهاری ماینرهای (دستگاه استخراج رمزارز) قاچاق موجود در کشور، با همکاری فعالانه گمرک و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بستر لازم برای فرآیند خوداظهاری در سامانه بهین یاب فراهم شده و امکان دریافت حقوق و عوارض دولتی از پنجم دی ماه 99 وجود دارد.

پنجم بهمن ماه فرصت ثبت نام متقاضیان، پرداخت حقوق و عوارض دولتی به انتها می رسد. فعالان این حوزه برای دریافت مجوز فعالیت از وزارت صمت و یا اعلام فهرست مراکز دارای جواز تأسیس استخراج رمزارز برای متقاضیانی که قصد واگذاری دستگاه ها را دارند تا پنجم اسفندماه فرصت دارند. آنها باید با بارگذاری مدارک موردنظر در سامانه بهین یاب که توسط وزارت صمت توسعه داده شده، ماینرهای غیرقانونی یا ضبط شده خود را مشخص تکلیف نمایند.

صدور جواز تأسیس از 28 آبان سال گذشته شروع و تا به امروز 1380 فقره جواز تأسیس در سراسر کشور و مناطق آزاد و ویژه مالی صادرشده است تا متقاضیان بتوانند زیرساخت های موردنیاز مانند زمین، ساختمان، برق و ... را فراهم نموده و تجهیزات لازم را خریداری نمایند.

فرآیند خود اظهاری در انتها وقت پنجم بهمن ماه انتها پیدا می نماید و فعالان این حوزه فقط تا این زمان فرصت دارند نسبت به پرداخت حقوق و عوارض دولتی و دریافت گواهی پرداخت اقدام نمایند. بنا بر آخرین آماری که از سوی مدیرکل سرمایه گذاری و امور طرح های وزارت صنعت، معدن و تجارت به خبرنگاران اعلام شد، اکنون 1870 متقاضی برای دریافت مجوز ثبت نام نموده اند و 1380 مجوز صادرشده است. در حال حاضر هیچ یک از متقاضیان، پروانه بهره برداری برای استخراج قانونی بیت کوین دریافت ننموده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1588

به "خبرنگاران شنبه؛ آخرین مهلت خوداظهاری دستگاه های استخراج رمزارز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شنبه؛ آخرین مهلت خوداظهاری دستگاه های استخراج رمزارز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید