خبرنگاران کرونا، خوابگاه های دانشجویی را به تعطیلی کشاند

به گزارش تور ایران، تهران- خبرنگاران- دانشگاه های شهر تهران با توجه به تعطیلی مراکز آموزشی تا خاتمه هفته جاری و لزوم ضدعفونی کردن محل اسکان دانشجویان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تصمیم به تخلیه خوابگاه ها گرفتند.

خبرنگاران کرونا، خوابگاه های دانشجویی را به تعطیلی کشاند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مشاوره تحصیلی استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

پس از ابلاغ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد تعطیلی دانشگاه ها تا آخر هفته جاری به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، بیشتر خوابگاه های دانشجویی در تهران از امروز یکشنبه در حال تخلیه هستند.

دانشگاه تربیت مدرس تخلیه خوابگاه را شروع کرد

مسعود رضایی معاون دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش خبرنگاران در این خصوص گفت: تمامی دانشجویان خوابگاهی موظف به تخلیه خوابگاه ها هستند. البته دانشجویان غیرایرانی امکان حضور در خوابگاه ها را دارند که بنا بر تصمیمات اتخاذشده، آنها را در مکانی دیگر اسکان می دهیم.

وی اضافه نمود: زمان بازگشایی خوابگاه ها بستگی به مصوبه دولت دارد و هر تصمیمی که دولت در مورد فعالیت آموزشی دانشگاه ها بگیرد، دانشگاه تربیت مدرس نیز تابع آن است.

90 درصدخوابگاه های دانشگاه صنعتی امیرکبیر تخلیه می شوند

سیاوش خرسندی معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: ضدعفونی کردن خوابگاه مهمترین مسئله دانشگاه است تا برای انجام آن، تخلیه خوابگاه شروع گردد. البته برای دانشجویانی که برای دفاع از خاتمه نامه خود در اواخر اسفندماه برنامه ریزی کردند و همچنین دانشجویانی که امکان عزیمت به شهرستان را ندارند، برنامه دیگری تدارک دیده ایم.

وی اضافه نمود: این دانشجویان در ساختمانی که پیش بینی شده است، اسکان داده می شوند. همچنین در حال دریافت آمار از جمعیت افرادی که خوابگاه را ترک کردند، هستیم تا برای افراد دیگر تمهیدات لازم را فراهم کنیم. هر چند که در برنامه ریزی که انجام شده است، 90 درصد جمعیت خوابگاه ها تخلیه می شوند.

به جز دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه تهران، بقیه خوابگاه را تخلیه می نمایند

سعید حبیبا معاون دانشجویی دانشگاه تهران نیز به خبرنگار خبرنگاران گفت: دانشجویان خوابگاهی در حال تهیه بلیت بازگشت به شهرهای خود هستند. البته هنوز تخلیه کامل صورت نگرفته است.

وی اضافه نمود: دانشجویان مقطع دکتری که برنامه های تحقیقی، پژوهشی و آزمایشگاهی خود را دنبال می نمایند، از این تصمیم گیری مستثنی هستند.

دانشگاه شریف به دانشجویان خوابگاهی اعلام تخلیه کرد

محمود فتوحی فیروز آباد رییس دانشگاه شریف نیز در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش خبرنگاران اضافه نمود: پیرو ابلاغ وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، تخلیه خوابگاه های دانشگاه صنعتی شریف در دستورکار قرار گرفته است. البته در صورت ادامه دار بودن تعطیلی دانشگاه ها و خوابگاه ها تابع تصمیم های وزارتخانه های بهداشت و علوم هستیم.

علاوه بر تخلیه خوابگاه ها، کلاس های درس دانشگاه علم و صنعت الکترونیکی شد

دانشگاه علم و صنعت ایران نیز در مصوبه خود خاطرنشان کرد که علاوه بر تخلیه خوابگاه ها، تمام کلاس­ های درس در مقاطع مختلف تحصیلی این دانشگاه به دلیل لزوم انجام تدابیر پیشگیرانه در شیوع ویروس کرونا از روز شنبه 10 اسفندماه تا خاتمه سال 1398 به صورت الکترونیکی برگزار می گردد.

خوابگاه های دانشگاه شهید بهشتی تا 5 اسفندماه دایر است

صمد حاج جباری معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی نیز به خبرنگار خبرنگاران گفت: دانشجویانی که به شهرهای پُرخطر مانند قم سفر نموده اند، پیش از ورود به خوابگاه از آنها گواهی سلامت دریافت می گردد و تا چند روز قرنطینه می شوند.

وی اضافه نمود: خوابگاه های دانشگاه شهید بهشتی تا پنجم اسفندماه دایر است و پس از آن برای ضدعفونی کردن باید تخلیه گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 966

به "خبرنگاران کرونا، خوابگاه های دانشجویی را به تعطیلی کشاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا، خوابگاه های دانشجویی را به تعطیلی کشاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید