خبرنگاران 3 مورد مشکوک کرونا در مجتمع توانبخشی بیرجند منفی اعلام شد

به گزارش تور ایران، بیرجند - خبرنگاران - معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: سه مورد مشکوک به کرونا در مجتمع توانبخشی حضرت علی اکبر (ع) بیرجند وجود داشته که پاسخ آزمایش آنها منفی بوده است.

خبرنگاران 3 مورد مشکوک کرونا در مجتمع توانبخشی بیرجند منفی اعلام شد

جمیله رضازاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: تا به امروز در هیچ یک از مراکز توانبخشی و اقامتی بهزیستی خراسان جنوبی مورد مثبت کرونا گزارش نشده است.

وی گفت: در مجتمع توانبخشی حضرت علی اکبر (ع) بیرجند سه مورد مشکوک وجود داشته که این افراد ابتدا قرنطینه شدند و سپس آزمایش انجام شد که پاسخ منفی بوده است ولی با این وجود برای مدت 2 هفته در قرنطینه به سر بردند.

وی گفت: تمامی مراکز شبانه روزی، توانبخشی پیشگیری و اجتماعی هر روز ضد عفونی می گردد و بعضی اقلام بهداشتی در اختیار این مراکز قرار گرفته است.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه به ازای هر مددجو مبلغ 30 هزار تومان برای تامین اقلام بهداشتی واریز شده است گفت: حدود 250 میلیون تومان نیز برای خرید مواد ضد عفونی و شوینده هزینه شده و در اختیار تمامی مراکز قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تمامی مراکز بازدید و رعایت نکات بهداشتی ارزیابی شده که گزارش های ارایه شده مورد قبول بوده است.

رضازاده با تاکید بر اینکه مشکل خاصی در هیچ کدام از مراکز توانبخشی تحت نظارت بهزیستی وجود ندارد گفت: هر روز گزارش تمامی مراکز شبانه روزی در بخش های توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی به وسیله فضای مجازی دریافت می گردد.

وی ادامه داد: به صورت روزانه تمامی معاینات تب سنجی، آنالیز اکسیژن اشباع خون و سایر علایم حیاتی توانخواهان ارسال و آنالیز می گردد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: اگر موردی احتیاج به آنالیز بیشتر داشته باشد سریع با مرکز بهداشت تماس گرفته و اقدامات بعدی انجام می گردد.

وی اعلام کرد: اطلاعات بیشتر مددجویان زیر پوشش بهزیستی در سامانه غربالگری وزارت بهداشت ثبت شده است.

رضازاده ماسک و دستکش را مهمترین اقلام مورد احتیاج مراکز شبانه روزی بهزیستی ذکر کرد و گفت: اگرچه تا به امروز مورد مثبتی گزارش نشده با این وجود احتیاج به ماسک و دستکش در مراکز وجود دارد و حتی گان هم نداریم و در مواقعی که برای نظارت از مراکز سرکشی می کنیم با لباس معمولی باید تردد گردد که ممکن است خطرساز باشد.

وی گفت: البته کوشش می گردد نظارت ها را هم از راه دور و مجازی کنیم اما انتظار می رود این احتیاج مراکز شبانه روزی مد نظر قرار گیرد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی همچنین به انجام 700 اقدام پیشگیری، بهداشتی و مدیریتی شیوع ویروس کرونا در مراکز شبانه روزی بهزستی استان اشاره نمود و گفت: تا اطلاع ثانونی دیدار و بازدید از مراکز اقامتی انجام نمی گردد و پذیرش جدید هم در مراکز نداریم مگر موارد خاص که آن هم برای مدت معین قرنطینه می شوند.

وی با بیان اینکه مراکز روزانه و کارگاه های فراوریی زیر نظر بهزیستی تعطیل است گفت: البته بعضی کارگاه ها برای فراوری ماسک و گان فعال هستند که تمامی فراوریات در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می گیرد.

رضازاده از وجود 692 مددجو در حوزه توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی اطلاع داد که شامل سالمندان، معلولان و بیماران روانی می شوند.

وی اعلام کرد: در حوزه توانبخشی به صورت شبانه روزی کوشش ها برای پیشگیری به کار گرفته شده و امیدواریم با این اقدامات از ابتلای جامعه هدف به ویروس جلوگیری گردد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: 250 هزار تومان یاری هزینه خرید وسایل بهداشتی به حساب مددجویانی که کمتر برخوردار هستند نیز واریز شده و بعضی بسته های بهداشتی توسط خیران تامین و در اختیار آنها قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1084

به "خبرنگاران 3 مورد مشکوک کرونا در مجتمع توانبخشی بیرجند منفی اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 3 مورد مشکوک کرونا در مجتمع توانبخشی بیرجند منفی اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید