دیپلمات سابق آمریکایی: حمله به الحشد اشتباه نسنجیده دولت ترامپ بود

به گزارش تور ایران، یک دیپلمات سابق سفارت آمریکا در عراق حمله آمریکا به مواضع الحشد را اشتباهی بی حساب و نسنجیده توصیف کرد و گفت سفارت آمریکا در عراق با یک هزار دیپلمات برای کاخ سفید از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

دیپلمات سابق آمریکایی: حمله به الحشد اشتباه نسنجیده دولت ترامپ بود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اسکات اندرسون دیپلمات سابق سفارت آمریکا در عراق حمله آمریکا به مواضع الحشد الشعبی در عراق که واکنش خشم ملت عراق و حمله آنها را به سفارت آمریکا در پی داشت، اقدام اشتباه دولت ترامپ خواند.

او در گفت وگو بابرنامه ما وراء الخبر شبکه الجزیره گفت: حمله به نیروهای الحشد الشعبی اشتباهی بود که دولت دونالد ترامپ بدون محاسبه کردن عواقب آن مرتکب شد.

این عضو ارشد موسسه بروکینگز اضافه نمود: این اقدام آمریکا موضع آن را در برابر ایران در عراق تضعیف می نماید اما بعید است دولت عراق تصمیم بگیرد از رابطه با آمریکا دست بکشد.

در واکنش به خشم و ترس توأم آمریکا از حمله روز گذشته مردم عراق به سفارت آمریکا در بغداد هم اندرسون گفت: سفارت آمریکا در بغداد از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، زیرا از بزرگ ترین سفارتخانه های آمریکا در دنیا از نظر بزرگی و شمار کارکنان آن به شمار می رود .

وی اضافه نمود: شمار دیپلمات های سفارت آمریکا در عراق به حدود یک هزار نفر می رسد و چند برابر این تعداد هم نیروهای امنیتی را شامل می گردد.

مردم عراق دیروز شهدای الحشد را تشییع کردند سپس با حضور مقابل سفارت آمریکا اعتراض خود را به حمله آمریکا به نیروهای الحشد، نشان دادند و شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.

شماری از مردم خشمگین عراق نیز از دیوار سفارت بالا رفته و با در دست داشتن پرچم الحشد الشعبی، روی دیوار نوشتند: این سفارت به خواست مردم عراق، بسته است.

شبکه المیادین هم امروز بیان کرد با ادامه تحصن مقابله سفارت آمریکا در بغداد، واشنگتن شمار افرادش در این سفارتخانه را بیش تر کرد.

منابع الحشد الشعبی بیان کردند ، در حمله هوایی به پایگاه های الحشد در شهرستان القائم در غرب عراق، دست کم 28 نفر از نیروهای الحشد، از جمله یک فرمانده و دو معاون وی، شهید و 51 نفر دیگر مجروح شدند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 834

به "دیپلمات سابق آمریکایی: حمله به الحشد اشتباه نسنجیده دولت ترامپ بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات سابق آمریکایی: حمله به الحشد اشتباه نسنجیده دولت ترامپ بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید