رئیس کمیته روابط خارجی مجلس ایتالیا به تهران می آید

به گزارش تور ایران، خبرنگاران: وزیرامورخارجه کشورمان در دیدار با هیأت مجلسی ایتالیا بر اهمیت روابط مجلسی دو کشور اشاره نمود و سفر آینده رئیس کمیته روابط خارجی مجلس ایتالیا به تهران را مورد توجه قرار داد و این امر را در تشکیل گروه دوستی مجلسی مهم خواند.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس ایتالیا به تهران می آید

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرنگاران، هیئت مجلسی ایتالیا به ریاست رئیس مجلس این کشور با محمدجواد ظریف دیدار و گفت وگو کردند.

ظریف در این دیدار بر اهمیت روابط مجلسی دو کشور اشاره نمود و سفر آینده رئیس کمیته روابط خارجی مجلس ایتالیا به تهران را مورد توجه قرار داد و این امر را در تشکیل گروه دوستی مجلسی مهم خواند.

وی با اشاره به مناسبات عمیق ایران و ایتالیا، همکاری های دو کشور از جمله همکاری در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر را خاطرنشان ساخت.

رئیس هیئت مجلسی ایتالیا نیز با اشاره به دوستی سنتی مجلس های ایران و ایتالیا گفت: ما همیشه از تداوم گفت وگوهای دو کشور دارای تمدن های کهن حمایت می کنیم.

وی اضافه کرد: ایران یک کشور مهم در منطقه و دنیا است که می تواند به حل مسائل یاری کند و بدون ایران حل این مسائل ممکن نیست.

طرف ایتالیایی نیز در این ارتباط به بحران های عراق، افغانستان و سوریه اشاره نمود و از گفت گو بین ایران و 1+5 برای حل موضوع هسته ای حمایت کرد.

رئیس هیئت مجلسی ایتالیا با تاکید بر اینکه ما واقعا خواهان تحکیم روابط مجلسی دو کشور هستیم، اضافه کرد: مایلم رسما از مجلس ایران برای اعزام هیئتی به رم دعوت به عمل آورم.

در این دیدار همچنین پیرامون موضوع هسته ای و سوریه گفتگو شد و طرفین نسبت به گسترش افراط گرایی ابراز نگرانی کردند.

ظریف در رابطه با سوریه، راه برون رفت از این بحران را راهکار سیاسی دانست و تاکید نمود: این مسئله راهکار نظامی ندارد. وی همچنین در مورد موضوع هسته ای تاکید نمود: چنانچه اراده سیاسی جدی وجود داشته باشد، می توانیم با شروع یک فصل جدید به وسیله مذاکراتی هدفمند در چارچوب یک چشم انداز واقعی و یک جدول زمانی معین، این مسئله را حل کنیم. در عین حال حق قانونی ایران محترم شمرده گردد و هرگونه نگرانی معقول مرتفع گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 393

به "رئیس کمیته روابط خارجی مجلس ایتالیا به تهران می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس کمیته روابط خارجی مجلس ایتالیا به تهران می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید