روسیه:نشست ونکوور اعتبار و اقتدار سازمان ملل را به زیر سؤال برد

به گزارش تور ایران، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، روسیه روز چهارشنبه با انتقاد از کوشش مقامات آمریکا برای تشدید فشارهای بین المللی بر دولت کره شمالی، تأکید کرد که اینگونه اقدامات علاوه بر وخیم تر کردن بحران در شبه جزیره کره، از اقتدار و اعتبار سازمان ملل متحد می کاهد.

روسیه:نشست ونکوور اعتبار و اقتدار سازمان ملل را به زیر سؤال برد

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

لازم به ذکر است که روز گذشته (سه شنبه) مقامات بلندپایه بیست کشور دنیا به دعوت دولتهای آمریکا و کانادا در شهر ونکوور گرد هم آمدند و در خصوص طرح تحریمهای سنگین تر برای تحت فشار گذاردن دولت کره شمالی جهت انصراف از برنامه توسعه تسلیحات هسته ای خود به توافق رسیدند.

این درحالی است که به رغم تشدید تحریمهای شورای امنیت علیه پیونگ یانگ و رویارویی با خطر فزاینده شروع یک جنگ جدید در شبه جزیره کره، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی تاکنون از توقف برنامه توسعه موشکهایی با قابلیت حمل کلاهک هسته ای و هدف قرار دادن خاک آمریکا، امتناع نموده است.

وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که برگزاری نشستهایی همچون نشست ونکوور آنهم بدون دعوت از دیپلماتهای بلندپایه روسیه و چین و تنها با حضور کشورهای حامی کره جنوبی در زمان جنگ دو کره (53-1950) به اقتدار و اعتبار سازمان ملل لطمه می زند.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای خاطرنشان کرد: این وضعیت که 17 کشور دنیا برای خود نقشِ یاری رسان به شورای امنیت سازمان ملل و مفسر قطعنامه های آن قائل شوند، در حالیکه عملاً اقتدار و اعتبار [سازمان ملل] را به زیر سؤال می برند، کاملاً غیرقابل قبول است.

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: رویدادهایی این چنینی که بطور شتابزده و به زیان ساختارهای کنونی چندجانبه برگزار می شوند، نه تنها به عادی سازی وضعیت در شبه جزیره کره مدد نمی رسانند؛ بلکه درست برعکس بر وخامت اوضاع می افزایند.

لازم به ذکر است که یک مقام بلندپایه دولت آمریکا در واشنگتن در واکنش به این بیانیه ادعا کرد که نشست ونکوور از ماهها پیش برنامه ریزی شده بود و تصمیم و اقدامی شتابزده نبوده است!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 531

به "روسیه:نشست ونکوور اعتبار و اقتدار سازمان ملل را به زیر سؤال برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه:نشست ونکوور اعتبار و اقتدار سازمان ملل را به زیر سؤال برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید