شمامی: اگر آمریکا 4 سال دیگر به دست ترامپ بیافتد کلا فرو می پاشد ، حمایت نکردن شخصی مانند بوش از ترامپ سابقه ندارد

به گزارش تور ایران، یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: تا به حال در تاریخ آمریکا سابقه نداشته است که یک رئیس جمهور سابق که خود دنیایی از شرارت در کارنامه دارد، اعلام کند که از هم حزبی خود که اتفاقا رئیس جمهور فعلی کشور است حمایت نخواهد کرد.

شمامی: اگر آمریکا 4 سال دیگر به دست ترامپ بیافتد کلا فرو می پاشد ، حمایت نکردن شخصی مانند بوش از ترامپ سابقه ندارد

رضا حجت شمامی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرنگاران درباره تحولات اخیر در ایالات متحده و اظهارات بوش رئیس جمهور اسبق جمهوری خواه گفت: به نظر می رسد آمریکا اگر 4 سال دیگر هم به دست ترامپ بیفتد کلا فروپاشیده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برخلاف ماه های قبل که به نظر می رسد روی کار آمدن ترامپ به نفع برخی کشور ها نباشد، گفت: در شرایط فعلی عملکرد ترامپ نشان خواهد داد که انتخاب او برای 4 سال آینده و ایجاد بحران و ناکارآمدی در مدیریت آمریکا شاید به نفع برخی کشور های دیگر باشد.

حجت شمامی با اشاره به شعار معروف مردم آمریکا مبنی بر اینکه بگذار نفس بکشم گفت: مردم بسیاری از کشور های غرب نیاز به این تنفس و تغییر دارند، اما دولتمردان آن ها به دلیل هزینه های پیش رو حاضر به ایجاد این تغییر نیستند.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به شعار انتخاباتی اوباما با موضوع تغییر گفت: شاید همین شعار بود که شرایط انتخاب او را ایجاد کرد هر چند که این شعار تغییر هیچگاه در عمل به وقوع نپیوست و بعد از او هم ترامپ روی کار آمد و باز مردم آمریکا به خواست خود نرسیدند و نهایتا این نیاز مردم تبدیل به شعار قالب این روز های آمریکا شد.

وی با تاکید براینکه مردم در غرب و آمریکا خواستار این تغییر هستند گفت: دولتمردان آن ها نگران وقوع شرایطی مثل آنچه در فیلم عصر یخبندان نشان داده شد، هستند یعنی بیم آن را دارند این تغییر کلیت ساختار حکومت آن ها را فرو بریزد.

حجت شمامی ادامه داد: براین اساس به نظر می رسد انتخاب ترامپ در 4 سال آینده از یک طرف آبروی آمریکا را می برد و از طرف دیگر حقایق پشت پرده در این کشور را به خوبی بیان می کند و از همه مهمتر نشان دهنده آن است که آمریکا توان و قدرت اداره کشور در بحران را ندارد ممکن است در این گیر و دار دست به اقداماتی مثل حملات مقطعی یا سوق دادن بحران های داخلی به خارج از کشور بزند.

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: البته بحران های حاضر در آمریکا چنانچه تداوم داشته باشد اقبال مردم برای انتخاب مجدد ترامپ را کاهش خواهد داد.

حجت شمامی در سرانجام درباره عدم حمایت بوش از ترامپ در انتخابات پیش رو گفت: در تاریخ آمریکا و در آستانه انتخابات معمولا حمایت روسای جمهور قبل از یکدیگر مسبوق به سابقه است، اما تا به حال در تاریخ آمریکا سابقه نداشته است که یک رئیس جمهور سابق که خود دنیایی از شرارت در کارنامه دارد اعلام کند که از هم حزبی خود که اتفاقا رئیس جمهور فعلی کشور است حمایت نخواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1196

به "شمامی: اگر آمریکا 4 سال دیگر به دست ترامپ بیافتد کلا فرو می پاشد ، حمایت نکردن شخصی مانند بوش از ترامپ سابقه ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمامی: اگر آمریکا 4 سال دیگر به دست ترامپ بیافتد کلا فرو می پاشد ، حمایت نکردن شخصی مانند بوش از ترامپ سابقه ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید