شهرداران یونانی نیز در تظاهرات ضددولتی شرکت کردند

به گزارش تور ایران، خبرنگاران: شهرداران شهرهای مختلف یونان نیز امروز به خیل عظیم مردم معترض این کشور پیوستند و در راهپیمایی مردم در شهر آتن به سمت مجلس شرکت کردند.

شهرداران یونانی نیز در تظاهرات ضددولتی شرکت کردند

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، شهرداران شهرهای مختلف یونان نیز امروز (چهارشنبه) به خیل عظیم مردم معترض این کشور پیوستند و در راهپیمایی مردم در شهر آتن به سمت مجلس شرکت کردند.

در طول هفته جاری کارکنان شهرداری ها در سراسر یونان در اعتراض به سیاست های ریاضت مالی دولت این کشور و اخراج هزاران کارمند بخش دولتی دست به اعتصاب زده و محل کار خود را ترک نموده بودند.

روز گذشته نیز فعالیت ادارات، بیمارستان ها و همچنین دیگر بخش های دولتی یونان درپی اعتصاب سراسری به حالت تعلیق درآمده بود.

اتحادیه های بخش دولتی و خصوصی یونان پیش از این اعلام نموده بودند که در اعتراض به طرح حذف 4 هزار فرصت شغلی بخش دولتی دست به اعتصاب سراسری خواهند زد.

دولت آتن برای دریافت یاری از اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول متعهد به اجرای سیاست های ریاضت مالی و کاهش نیروهای بخش دولتی است و این اقدام موجب خشم و اعتراضات گسترده مردم یونان در کشوری با نرخ بیکاری 27 درصد شده است.

تعدیل نیروهای پلیس، معلمان و پرسنل بهداشت و درمان از مهمترین سرفصل های لایحه حذف 4 هزار فرصت شغلی است. این لایحه در حالی قرار است امروز در مجلس یونان به بحث گذاشته گردد که دولت این کشور پس از جدا شدن یکی از احزاب ائتلافی تنها 5 رأی بیشتر از میانگین آرا را در اختیار دارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 397

به "شهرداران یونانی نیز در تظاهرات ضددولتی شرکت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرداران یونانی نیز در تظاهرات ضددولتی شرکت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید