ضرورت ساخت بیمارستان در منطقه 19

به گزارش تور ایران، شهر: با جمعی از خیرین و بخش خصوصی درباره ساخت بیمارستان در منطقه 19 مذاکراتی صورت گرفته تا با در اختیار گذاشتن زمین توسط شهرداری، نسبت به ساخت بیمارستان در این منطقه که از نیازهای اساسی ساکنان آن است، اقدام نمایند.

ضرورت ساخت بیمارستان در منطقه 19

علی توکلی، شهردار منطقه 19 در تبادل نظر با خبرنگار شهر با اشاره به نبود بیمارستان در این منطقه، گفت: جلساتی با حضور بعضی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و نماینده وزارت بهداشت برای ساخت بیمارستان در منطقه برگزار گردید و وزارت بهداشت خاطرنشان کرد که طبق آنالیز های اجرا شده ساخت بیمارستان دولتی در منطقه 19 توجیه مالی ندارد.

او اضافه نمود: به همین دلیل با بخش خصوصی و یکی از هلدینگ های پزشکی وارد مذاکره شدیم و زمینی هم هم پیشنهاد دادیم اما آنها نیز نتوانستند سهامداران خود را راضی به ساخت بیمارستان در منطقه نمایند.

توکلی ادامه داد: اخیراً اما وزارت بهداشت گروهی از خیرین را که در محدوده منطقه 18 در حال ساخت بیمارستان هستند به شهرداری منطقه 19 معرفی کرد و در حال چانه زنی با آنها هستیم که اگر بتوانیم آنها را مجاب کنیم و زمین در اختیار آنها بگذاریم تا اقدام به ساخت بیمارستان در منطقه 19 نمایند. البته قطعه زمینی که در بلوار شقایق برای ساخت بیمارستان در نظر گرفته شده، دارای پهنه *G است که باید پهنه آن تغییر کند.

شهردار منطقه 19 در ادامه با بیان اینکه گروهی دیگر از بخش خصوصی نیز برای ساخت بیمارستان مراجعه کردند که آنها را نیز با یک گروه از مالکان خصوصی پیوند دادیم و در حال مذاکره هستند، یادآور شد: ساخت بیمارستان در این منطقه ضرورت دارد، البته منطقه 19 سرانه درمانی چندان پایینی ندارد و دو درمانگاه شهرداری و درمانگاه های خصوصی و خیریه نیز در منطقه فعال هستند اما بیمارستانی در این منطقه وجود ندارد و شهروندان این منطقه مجبورند به بیمارستان مفرح در منطقه16 که نزدیکترین بیمارستان به منطقه19 است، مراجعه نمایند. همچنین بیمارستان شهدای یافت آباد در منطقه 18 نیز از جمله بیمارستانهایی است که ساکنان منطقه 19 به آن مراجعه می نمایند.

*پهنه G یا حفاظت (سبز و باز)، قسمت هایی از محدوده شهر است که عرصه های سـبز و بـاز عمـومی و خصوصـی، پارک های جنگلی، باغات و اراضی مزروعی و حرایم و پهنه های حفاظت ویژه را در برمی گیرد. بـا توجـه بـه نقـش و اهمیت این پهنه در ارتقاء کیفیت محیط و سیمای شهری تهران، ساخت وساز در آن ها، محـدود بـوده و عمـدتاً بـرای توسعه گردشگری و تفرج، بعضی خدمات آموزشی، درمانی و بهداشتی، فرهنگی، مدیریت بحـران و اسـتقرارهای موقت، مجاز هست. این محدودیت ضمن ایجاد سرزندگی، در محیط شهری، مانع گسترش فیزیکی شهر تهران شـده و بهره برداری مناسب و حفاظت فعال و تجهیز شده را برای این پهنه به وجود می آورد.

خبرنگار: علی سی پی

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1513

به "ضرورت ساخت بیمارستان در منطقه 19" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت ساخت بیمارستان در منطقه 19"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید