عراقچی: اروپا به تعهدات مالی خود عمل کند

به گزارش تور ایران، سید عباس عراقچی که برای شرکت در نشست مکانیسم سیاسی مشورتی معاونین وزرای خارجه ایران و ایتالیا به رم سفر نموده است، در صبحانه کاری با جمعی از خبرنگاران رسانه های گروهی و پژوهشگران ایتالیایی، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در مورد برجام و وضعیت همکاری با اروپا و ایتالیا تشریح کرد.

عراقچی: اروپا به تعهدات مالی خود عمل کند

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش تجارت نیوز، معاون سیاسی وزارت خارجه در این نشست با اشاره به این که ایالات متحده آمریکا با خروج از برجام عملا قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحده را نقض نموده است، گفت: آمریکا فقط به خروج از برجام اکتفا ننموده و دیگر کشورهای دنیا را نیز به نقض قطعنامه 2231 تشویق می نماید. برجام یک موافقتنامه امنیتی و عدم اشاعه است و خروج امریکا از برجام امنیت اروپا و منطقه و نظام بین الملل را با چالش روبرو نموده است.

عراقچی تاکید نمود: جمهوری اسلامی ایران به تعهداتش در چارچوب برجام عمل نموده است و از اتحادیه اروپا انتظار داریم در کنار عمل به تعهدات سیاسی به تعهدات مالی خود در برجام عمل کند چرا که تاکنون اقدامات اتحادیه اروپایی هنوز به راه چاره های عملیاتی منجر نشده است.

در ادامه این نشست معاون سیاسی وزارت خارجه به پرسش های حاضران پاسخ داد.

عراقچی قرار است در سفر یک روزه خود به ایتالیا با همتای ایتالیایی خود خانم ‘بلونی دبیر کل وزارت خارجه، ‘پتروچلی رئیس کمیسیون امور خارجی سنا، خانم ‘گرانده رئیس کمیسون امور خارجه مجلس نمایندگان، ‘گالاگر وزیر امور خارجه واتیکان دیدار و گفت وگو کند.

منبع: ایرنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 662

به "عراقچی: اروپا به تعهدات مالی خود عمل کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراقچی: اروپا به تعهدات مالی خود عمل کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید