معاون وزیر صمت: داروخانه ها مکلف به فروش ماسک 1300 تومانی هستند

به گزارش تور ایران، مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف نمایندگان و فراورینمایندگان کشور با اشاره به فراوری مطلوب ماسک و مواد ضدعفونی نماینده در کشور و انتظار کاهش قیمت مواد ضدعفونی نماینده، گفت: با توجه به تامین احتیاج، تمامی داروخانه ها مکلف به فروش هر عدد ماسک حداکثر به قیمت 1300 تومان هستند و مردم در صورت مشاهده تخلفات به سامانه 124 گزارش نمایند.

معاون وزیر صمت: داروخانه ها مکلف به فروش ماسک 1300 تومانی هستند

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، عباس تابش معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف نمایندگان و فراورینمایندگان عصر امروز در حاشیه بازدید از شرکت داروسازی و بهداشتی در شهرک صنعتی صفادشت ملارد در جمع خبرنگاران گفت: در مورد فراوری انبوه ماسک پارچه ای مقدمات کار انجام شده و نمونه های محصول به سازمان انرژی اتمی و سازمان غذا و دارو ارسال شده است تا با تایید استاندار های لازم از سوی این 2 نهاد تجاری سازی محصول ماسک پارچه ای در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه نمود: ماسک پارچه ای قابل شستشو و با دوام بالاست که با تعویض فیلتر می توان ماه ها از آن استفاده کرد که در این صورت بهای استفاده از ماسک برای هر نفر در روز به 400 یا 500 تومان می رسد که بسیار مقرون به صرفه است.

معاون وزیر صمت بیان داشت: در حوزه قیمت گذاری مواد ضدعفونی، قیمت گذاری الکل بر عهده کارگروه لجستیک ستاد ملی کرونا است که به تبع آن مواد ضدعفونی پایه الکل قیمت گذاری می گردد.

تابش گفت: فراوری الکل و مواد ضدعفونی در کشور بسیار مطلوب است و حتی با تقاضای صادرات این محصولات به دلیل پوشش بازار داخلی، مخالف شد و انتظار کاهش قیمت مواد ضدعفونی نماینده نیز داشته باشید.

وی ادامه داد: بر اساس اصول مالی با افزایش فراوری قیمت کاهش می یابد که در حوزه ماسک رخ داد و 43 شهرستان و نقطه پرخطر اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا به جهت اعمال محدودیت ها، در اولویت تامین و پشتیبانی حداکثری ماسک قرار داده شده اند.

مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف نمایندگان و فراورینمایندگان توضیح داد: با توجه تامین احتیاج ماسک 1300 تومانی داروخانه های کشور، تمام داروخانه ها مکلف هستند که هر عدد ماسک را حداکثر به قیمت مذکور یعنی 1300 تومان بفروشند و مردم در صورت مشاهده تخلفات و ارائه ماسک خارج از قیمت اعلام شده به وسیله سامانه 124 وزارت صمت گزارش نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1426

به "معاون وزیر صمت: داروخانه ها مکلف به فروش ماسک 1300 تومانی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون وزیر صمت: داروخانه ها مکلف به فروش ماسک 1300 تومانی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید