نقوی حسینی: رزمایش کمربند امنیت دریایی طرح منزوی کردن ایران را ناکام کرد

به گزارش تور ایران، عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکا و هم پیمانانش در منطقه، تلاش می کنند تا ایران را منزوی کنند، اما رزمایش مشترک دریایی ایران، چین و روسیه نشان داد که هیچ قدرتی توان منزوی کردن ایران را ندارد.

نقوی حسینی: رزمایش کمربند امنیت دریایی طرح منزوی کردن ایران را ناکام کرد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، سید حسین نقوی حسینی با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک دریایی سه کشور ایران، چین و روسیه با عنوان کمربند امنیت دریایی، گفت: انجام رزمایش مشترک و موفقیت آمیز نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران با روسیه و چین، پیامد ها و ابعاد قابل توجه و مهمی دارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان نمود: آمریکا و همه هم پیمانان او در منطقه تلاش می کنند تا جمهوری اسلامی ایران را منزوی نشان دهند و طرح انزوای ایران در منطقه را دنبال می کنند، اما ایران با این رزمایش نشان داد که توان کشور قابل منزوی شدن نیست و طرح دشمنان با شکست روبه رو شده است.

ائتلاف خلیج فارس علیه ایران شکست خورده است

وی افزود: برگزاری این رزمایش مشترک مقابل بسیاری از قدرت طلبی ها و سلطه گری سایر کشور ها را می گیرد، این کشور هایی که به دنبال ائتلاف خلیج فارس علیه ایران بودند و می خواستند به نوعی مقابل قدرت ایران بایستند، امروز با ناکامی روبه رو شده اند.

نقوی حسینی ادامه داد: این رزمایش حاکی از توانمندی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در حاکمیت دریا ها و حضور در آب های آزاد، برای پشتیبانی و حفاظت از منافع ملی کشور است.

نیرو های دریایی ایران به هیچ قدرتی اجازه جسارت نمی دهند

کننده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی گفت: نیروی دریایی ایران در چند دهه اخیر، توان کنترل آب های منطقه ای خود را نداشت، اما با تلاش متخصصین و نیرو های دریایی ارتش و سپاه نه تنها در همه آب های منطقه ای و تنگه ها حاکمیت مطلق دارد بلکه به هیچ قدرتی اجازه جسارت نمی دهد و از منافع جمهوری اسلامی ایران در آب های دور دست حفاظت می کند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون کنندگان ولایی مجلس شورای اسلامی بیان نمود: امروز نیروی دریایی ایران در حوزه های مختلف و دفاع از منافع کشور پیشرفت چشم گیری داشته است؛ بخصوص اینکه در حوزه زیردریایی و موشک های دریا به آسمان، دریا به خشکی، دریا به دریا، ساخت ناوچه ها و شناور های پرسرعت پیشرفت های قابل توجهی داشته ایم و در این رزمایش تنها گوشه ای از توانایی های نیروی دریایی کشور نشان داده می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 817

به "نقوی حسینی: رزمایش کمربند امنیت دریایی طرح منزوی کردن ایران را ناکام کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقوی حسینی: رزمایش کمربند امنیت دریایی طرح منزوی کردن ایران را ناکام کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید