واکنش معارض مطرح عربستانی به بستری شدن ملک سلمان در بیمارستان

به گزارش تور ایران، یک معارض مطرح عربستانی پیامی برای آل سعود به عنوان حاکمان مستبد بر مردم شبه جزیره ارسال کرد.

واکنش معارض مطرح عربستانی به بستری شدن ملک سلمان در بیمارستان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، همزمان با انتشار خبرهایی مبنی بر بستری شدن سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی در اتاق مراقبتهای ویژه بیمارستان اختصاصی آل سعود و رویکرد محمد بن سلمان ولیعهد برای تکیه بر تخت پادشاهی پیش از آنکه زمام امور با مرگ پدرش از دستش خارج شود، سعد الفقیه معارض سیاسی مطرح عربستانی پیامی ارسال کرد.

الفقیه در یک پیام ویدئویی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی خاندان حاکم بر عربستان و مردم این کشور را مخاطب قرار داد و تاکید کرد انتقال حکومت به بن سلمان، انتقال به فردی نامطلوب خواهد بود و اگر چنین امری رخ دهد، همه در بوته آزمون قرار خواهند گرفت.

این معارض عربستانی مقیم لندن به حرف و حدیث هایی اشاره کرد که از بستری شدن ملک سلمان در اتاق مراقبتهای ویژه حکایت می کند و به گفته وی، اگر بن سلمان حکومت را قبضه کند، اولین بار خواهد بود که قدرت به یک فرد نامطلوب منتقل می شود. وی اضافه نمود به جز یک اقلیت منفعت طلب اکثریت از محمد بن سلمان متنفر هستند.

سعد الفقیه از همه خاندان آل سعود خواست در برابر محمد بن سلمان ایستاده و مانع سلطه وی بر پادشاهی شوند. وی به شاهزادگان سعودی گفت بن سلمان آنها را به زندان انداخت در حالی که در قدرت حضور داشته، اگر پدرش نباشد(بمیرد) چه بلایی بر سر آنها خواهد آمد؟

الفقیه همچنین خطاب به مردم عربستان گفت بن سلمان به شما اهانت کرد، شما را گرسنه و فقیر کرده و کشورتان را تباه کرده و امنیت ملی در کشور را از بین برده و کشور را به تباهی کشانده و همچنان ولیعهد است. وی هشدار داده است در صورت پادشاهی بن سلمان، همه مردان، برده و زنان کنیز خواهند شد.

وی به اعضای خاندان پادشاهی گفته است پیش از آنکه تبر بر سرشان فرود آید، کاری کنند و از طریق مبارزه با فساد و آزادی زندانیان سیاسی به اصلاحات واقعی به نفع مردم خشمگین عربستان مبادرت ورزند.

خبرگزاری رسمی سعودی روز دوشنبه 30 تیر ماه از بستری شدن ملک سلمان 84 ساله در بیمارستان تخصصی ملک فیصل در ریاض خبر داد، خبری که در پی آن ، تعویق سفر از پیش برنامه ریزی شده مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به ریاض را در پی داشت.

در پی بستری شدن ملک سلمان در بیمارستان، خبرهای نگران کننده درباره شرایط جسمانی وی و حتی شایعاتی مبنی بر مرگ وی منتشر شد، در حالی که از زمان ورود وی به بیمارستان هیچ بیانیه رسمی درباره شرایط جسمانی اش صادر نشده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1268

به "واکنش معارض مطرح عربستانی به بستری شدن ملک سلمان در بیمارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش معارض مطرح عربستانی به بستری شدن ملک سلمان در بیمارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید