وزیر خارجه پاکستان: صلح افغانستان در حضور اسلام آباد رقم خواهد خورد

به گزارش تور ایران، وزیر خارجه پاکستان اعلام نمود: اسلام آباد نقش موثری در صلح افغانستان دارد و معاهده نهایی نیز در حضور پاکستان امضا خواهد شد.

وزیر خارجه پاکستان: صلح افغانستان در حضور اسلام آباد رقم خواهد خورد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از داون نیوز، شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان اظهار داشت: ما با تمام توان از معاهده صلح افغانستان حمایت می کنیم.

وی شرح داد: معاهده پایانی صلح بین طرفین مناقشه با حضور پاکستان امضا خواهد شد زیرا بدون تلاش اسلام آباد صلح افغانستان امکانپذیر نبود.

قریشی گفت: پاکستان با تلاش و رایزنی پیروز شد جهت صلح در افغانستان را هموار کند و طرفین را مجاب کند که جنگ راه چاره مسائل کشور نیست.

وزیر خارجه پاکستان اضافه کرد: مشکل ترین کار در زمینه تحقق صلح افغانستان این بود که به کشورهای جهان اثبات کنیم جنگ و خشونت راه چاره مسائل افغانستان نیست.

معاون حزب تحریک انصاف گفت: دولت آمریکا نیز یک بار از مذاکره خارج شد و ترامپ به صراحت اظهار داشت مایل به مذاکره نیست ولی ما با رایزنی آمریکا را نیز مجاب کردیم که باید پای میز مذاکره حاضر شود.

وی گفت: کاری که آمریکا سال ها نتوانسته بود انجام دهد با تلاش پاکستان به تحقق نزدیک شده است و امیدواریم که افغانستان هر چه سریع تر به صلح برسد.

قریشی اضافه کرد: صلح در افغانستان به سود پاکستان نیز هست زیرا مانع ورود تروریست ها به سوی مرزهای ما خواهد شد.

وزیر خارجه پاکستان گفت: مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به پاکستان تاکید کرده بود: بهتر شدن روابط میان آمریکا و پاکستان مشروط به صلح افغانستان است.

وی اضافه کرد: تصور شخصی من این است که مردم افغانستان به دنبال امنیت و آرامش هستند و جنگ را دوست ندارند با این حال تصمیم گیرنده نهایی مسئولین و خواص خواهند بود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 959

به "وزیر خارجه پاکستان: صلح افغانستان در حضور اسلام آباد رقم خواهد خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه پاکستان: صلح افغانستان در حضور اسلام آباد رقم خواهد خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید