وزیر خارجه چین: آمریکا مسئول تمام مسائل در روابط پکن-واشنگتن است

به گزارش تور ایران، وانگ یی عضو شورای دولتی و وزیر خارجه چین، آمریکا را مسئول تمام مسائل به وجود آمده در روابط پکن و واشنگتن معرفی کرد و گفت: هدف آمریکا متوقف کردن فرایند پیشرفت چین است و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد و هیچ حد و مرزی نمی شناسند.

وزیر خارجه چین: آمریکا مسئول تمام مسائل در روابط پکن-واشنگتن است

وانگ یی روز آدینه در گفت و گو با همتای آلمانی خود درباره شرایط کنونی روابط چین و آمریکا اضافه نمود: اخیراً بعضی از نیروهای ضد چین در آمریکا با هدف ایجاد تقابل ایدئولوژیک میان دو کشور، در حال تهدید کشورهای دنیا برای پشتیبانی از آمریکا در برابر چین هستند اما بدون شک هیچ یک از کشورهای صاحب وجدان و دارای روحیه استقلال طلبی در دنیا، در این راه از آمریکا پشتیبانی نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه چین هنوز به دنبال پرهیز از درگیری، تقابل با آمریکا، ایجاد احترام متقابل و همکاری برد - برد با واشنگتن است اضافه نمود: با این حال قاطعانه از حق حاکمیت و اعتبار ملی خود دفاع خواهیم کرد و از حفظ حق توسعه کشور و اصول اساسی روابط بین المللی کوتاه نخواهیم آمد.

او گفت: چین هرگز واکنش نامناسب به این رفتارهای آمریکا نشان نخواهد داد اما در عین حال به روش درست، آمریکایی ها را متوجه اشتباه خود می نماید.

وزیر خارجه چین با اشاره به اینکه قاطعانه از هنجارهای اساسی در روابط بین الملل محافظت می نماید اظهار کرد پکن با واشنگتن نمی رقصد اما در عین حال اجازه نمی دهد آمریکا دیوانه بازی در بیاورد.

آمریکا روز چهارشنبه 72 ساعت به چین مهلت داد تا کنسولگری خود در هوستون تگزاس را تعطیل کند پکن نیز امروز آدینه در اقدامی مشابه از واشنگتن خواست تا کنسولگری این کشور را در چنگدو تعطیل کند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1273

به "وزیر خارجه چین: آمریکا مسئول تمام مسائل در روابط پکن-واشنگتن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه چین: آمریکا مسئول تمام مسائل در روابط پکن-واشنگتن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید