پورعلی گنجی: بازیکنان بزرگ ایران را در چین می پرستند

به گزارش تور ایران، خبرنگاران: مدافع- هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان می گوید که در کشور چین بازیکنانی نظیر دایی، باقری، مهدوی کیا و کریمی را می پرستند.

پورعلی گنجی: بازیکنان بزرگ ایران را در چین می پرستند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، مرتضی پورعلی گنجی پیش از شروع تمرین امروز (شنبه) تیم ملی ابتدا صحبت هایش را در مورد شرایطش در لیگ چین شروع کرد و گفت: به نظرم افراد بزرگ هدف های بزرگ هم دارند. روزی که من به تیم ملی بزرگسالان دعوت شدم به این فکر می کردم که هنگام دعوت شدن به تیم نوجوانان به این روزها می اندیشیدم و برای خودم نوشته بودم که باید در تمام رده های ملی بازی کنم چون هم پست جواد نکونام هم بودم و او هم در تمام رده ها بازی نموده بود می خواستم مانند او باشم و این اتفاق برای من رقم خورد.

وی اضافه نمود: در زمان نوجوانی شرایط خانوادگی من طوری نبود که بتوانم به باشگاه ها یا آموزشگاه های فوتبال پول بدهم تا در شهر و برای تیم ها بازی کنم به همین دلیل زحمت زیادی کشیده ام و روزی هم که به تیم ملی بزرگسالان اضافه شدم گفتم باید 15 سال در این تیم حضور داشته باشم با توجه به شرایط سنی ام شاید 15 سال بعد 38 سال سن داشته باشم اما به این هدف فکر می کنم تا بتوانم حداقل 10 تا 12 سال برای تیم ملی بازی کنم. به همین دلیل همواره سعی کردم از نظر شخصیتی و کمالی خودم را قوی کنم تا بتوانم به وسیله تیم ملی به باشگاه های بزرگ بروم و راهی فوتبال اروپا شوم.

مدافع- هافبک تیم ملی یادآور شد: درباره شرایط تیم باشگاهی ام باید بگویم که بعد از جام ملت ها چند پیشنهاد به من رسیده بود و دیدم که شرایط تیان جین از همه بهتر است و می تواند برای من اولین پله برای رفتن به فوتبال اروپا باشد. مواردی هم که احتیاج بود در قراردادم بنویسم گنجانده شد و در نهایت به لیگ چین رفتم که انشاءالله بتوانم از این جا فوتبال اروپا شوم.

پورعلی گنجی درباره اینکه پس از خداحافظی جواد نکونام او گزینه اصلی جانشینی این بازیکن است، گفت: ابتدا باید بگویم آقا جواد هنوز هم می تواند از نظر فوتبالی و رهبری تیم در تیم ملی حضور داشته باشد و او یک رهبر خوب در درون و بیرون زمین است. وقتی نکونام از تیم ملی خداحافظی کرد بسیار ناراحت شدم و هنوز هم از این مسئله ناراحت هستم. در مورد حضور من در پست هافبک هم باید بگویم روزی که به تیم ملی آمدم کی روش به من گفت می خواهد در پست دفاع آخر از من استفاده کند و در بعضی بازی ها نیز 11 تا 15 دقیقه از من در پست هافبک دفاعی بازی گرفت اما در هر پستی که بودم بیشترین کوشش را کردم تا مانند یک سرباز برای تیم ملی بجنگم چون برای من فرقی نمی نماید که در کدام ست بازی می کنم فکر می کنم در بازی قطر بود که در پست دفاع راست بازی کردم و در تیم ملی هر جایی که بتوانم خدمت خواهم کرد.

باید از کی روش تشکر کنم که به من خدمت کرد چون پیش از جام ملت ها شاید کسی ن را نمی شناخت مدافع- هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان با بیان این جمله اعلام نمود: باورم نمی شد که بتوانم اکنون در تیم ملی به این شکل بازی کنم، در جام ملت ها هم همین شرایط را داشتم و حتی پیش از بازی بحرین فکر می کردم از ترکیب بیرون باشم. خوشبختانه مربی بسیار خوبی داریم و کی روش به همه بازیکنان تا به اینجا یاری نموده است به همین دلیل به عنوان یک بازیکن همواره قدردان او هستم و به عنوان یک مربی می داند چه زمانی و چگونه باید از بازیکنان بازی بگیرد. اکنون برای مسابقات مقدماتی جام جهانی آماده می شویم و برای حضوری با قدرت در این مسابقه احتیاج به بازی های تدارکاتی زیادی داریم تا بتوانیم به خوبی آماده شویم.

وی درباره اینکه تیم ملی برای آماده سازی مسائل زیادی دارد و اخیرا هم بعضی بازیکنان مشکل سربزی و معافیتی روبرو شده اند که حمایتی هم از سوی مسئولان صورت نمی پذیرد، گفت: این شرایط خوب نیست. در تیان جین که بودم بازیکنان می پرسیدند چرا کی روش می خواهد از تیم ملی برود و من هم به آنها می گفتم او با کمترین هزینه و امکانات کنار آمده و اکنون هم برای تیم ملی امکانات می خواهد. به نظر مسئولان برای ماندن کی روش تصمیم بسیار درستی گرفته اند و اکنون هم برای اینکه بتوانیم بهترین نتیجه را بگیریم باید حمایت شویم، تیم های دیگر بیکار ننشسته اند و بیشترین کوشش را می نمایند، شاید شما بگویید گروهی که تیم ملی در آن قرار گرفته بسیار آسان است اما اکنون همه تیم ها در حال کار کردن هستند و این شرایط را سخت می نماید که باید برای گذراندن این شرایط سخت از تیم ملی حمایت گردد.

پورعلی گنجی ادامه داد: شاید تا 5-6 سال گذشته لیگ چین لیگ بسیار ضعیفی بود اما آنها کار کردند و اکنون شرایط خوبی دارند. این نشان می دهد که خارجی ها در حال کار کردن و قوی تر شدن هستند و ما هم برای قوی تر شدن باید بیشتر بازی کنیم. در چین بازیکنانی مانند دایی، مهدوی کیا، کریمی و باقری و بزرگان فوتبال ما را می پرستند چون خودشان چنین بازیکنانی ندارند. در کشورمان استعدادهای زیادی داریم اما نمی دانم چرا شرایطی به وجود نمی آید این استعداد ها رشد نمایند و هیچ حمایتی صورت نمی گیرد متاسفانه در فوتبال شرایطی به وجود آمده که اکنون 5 بازیکن هم در فوتبال اروپا نداریم و این برای فوتبال ما بسیار بد است.

پورعلی گنجی درباره اینکه برای فصل جدید پیشنهادی دارد یا نه و آیا در فصل آینده راهی فوتبال اروپا خواهد شد، گفت: می گویند تا چیزی درست نشده نباید درباره آن صحبت کرد. فعلا هیچ خبری نیست و صحبت هایی با بعضی تیم ها صورت گرفته است اما هیچ کدام از این صحبت ها رسمی نیست. حدود 3 هفته از تیان جین فرصت گرفته ام و آنها گفته اند اگر تیمی از اروپا به من پیشنهاد بدهد می توانم این تیم را ترک کنم اما فقط پیشنهاد اروپایی مورد قبول است و هیچ تیمی از لیگ چین و حتی تیم های عربی مورد قبول آنها نیست. اگر پیشنهاد اروپایی داشته باشم می توانم یک میلیارد پرداخت کنم و از تیان جین بروم، اما هیچ پیشنهادی ندارم.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 742

به "پورعلی گنجی: بازیکنان بزرگ ایران را در چین می پرستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پورعلی گنجی: بازیکنان بزرگ ایران را در چین می پرستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید