چین: هرگونه مداخله نظامی در سوریه با منشور سازمان ملل در تضاد است

به گزارش تور ایران، خبرنگاران: وزیر امور خارجه چین گفت که هرگونه مداخله نظامی احتمالی در سوریه با منشور سازمان ملل در تضاد است.

چین: هرگونه مداخله نظامی در سوریه با منشور سازمان ملل در تضاد است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یانگ یی وزیر امور خارجه چین گفت که هرگونه مداخله نظامی احتاقتصادی در سوریه با منشور سازمان ملل متحد و اصول روابط بین الملل در تضاد بوده و به پیچیده تر شدن اوضاع در خاورمیانه منتهی خواهد شد.

وی همچنین از تمامی طرف های درگیر در سوریه خواهان خویشتنداری شد و تأکید کرد که چین تحولات در سوریه را پیگیری می نماید و اختلاف پکن با کاربرد سلاح شیمیایی را بیان کرد.

یانگ یی بار دیگر بر موضع چین بر راه چاره سیاسی به عنوان تنها راه چاره بحران سوریه تأکید کرد و گفت که گزینه صحیح ترغیب طرف های درگیر در سوریه به راه چاره سیاسی است.

پیشتر احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه بعضی گزارش های منتشر شده در مورد برنامه ریزی آنکارا برای مشارکت در اشغال سوریه و یاری به گروه های مخالف دولت بشار اسد را رد نموده است.

روز پنج شنبه یک سیاستمدار مخالف دولت ترکیه به نقل از یک منبع قابل اعتماد تأکید نموده بود که آنکارا احتمالاً طی روزهای آینده نیروهای زمینی خود را به شمال سوریه اعزام خواهد نمود.

نخست وزیر ترکیه توضیح داد: هیچ شرایطی در موقعیت کنونی وجود ندارد که ترکیه بخواهد در سوریه دخالت کند. تعادل و توازن قوا به سرعت در حال تغییر به نفع نیروهای مخالف سوری است.

از سوی دیگر در حالی که گزارش هایی در مورد توافق جدید ترکیه و عربستان برای حمایت اقتصادی و نظامی از شورشیان سوری مطرح شده است ولی دولت آنکارا این گزارش ها را رد نموده است. مخالفان مسلح سوری برای سرنگونی دولت بشار اسد کوشش می نمایند.

این گزارش ها پس از آن منتشر شده است که مخالفان مسلح سوری شامل جبهه النصره شهر ادلب را تصرف نموده و به پیشروی های جدیدی دست یافته اند.

تانجو بیگلیچ سخنگوی وزارت خارجه ترکیه تأکید کرد: چیزی که درباره عربستان سعودی گفته شده، مطلب جدیدی نیست، دیدگاه های ما با عربستان سعودی در مورد مسئله سوریه برای سالهای زیادی است که هماهنگ بوده است. می توانم بگویم که چیز جدیدی در همکاری ما و عربستان سعودی وجود ندارد. ترکیه نه تنها با عربستان بلکه با سایر متحدان از جمله آمریکا و انگلیس نیز همکاری می نماید.

وی در ادامه ضمن رد یاری آنکارا به جبهه النصره، گفت: این گروه در فهرست سازمان های تروریستی ممنوع از سوی آنکارا قرار گرفته است.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 718

به "چین: هرگونه مداخله نظامی در سوریه با منشور سازمان ملل در تضاد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: هرگونه مداخله نظامی در سوریه با منشور سازمان ملل در تضاد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید