کرونا در کمین پمپ بنزین ها ، جدی بگیرید!

به گزارش تور ایران، روز گذشته وزیر بهداشت گفت پمپ بنزین ها می توانند 8000 نفر را به ویروس کرونا آلوده نمایند؛ به همین دلیل قرار شد تعداد متصدیان صندلی ها افزایش یابد؛ موضوعی که صندلی داران نسبت به تحقق آن چندان امیدوار نیستند و از نبود مواد ضدعفونی و دستکش یکبار مصرف گله دارند.

کرونا در کمین پمپ بنزین ها ، جدی بگیرید!

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، علی رغم اینکه اعلام شد باید تمامی صندلی ها مجهز به مواد ضد عفونی و دستکش های یکبار مصرف باشند، شاهد هستیم که این مساله در همه صندلی ها رعایت نمی گردد و حتی بسیاری از متصدیان صندلی ها اقدام به سوخت گیری خودرو متقاضی سوخت نمی نمایند و یا بعضا مشتریان تمایل ندارند که مسئولیت این کار را به این افراد واگذار نمایند.

این در حالی است که ویروس کرونا در کمین پمپ بنزین ها نشسته و منتظر است تا افراد زیادی را گرفتار خود کند. این مساله مورد توجه وزیر بهداشت نیز قرار گرفته و در آخرین صحبت های خود به این موضوع اشاره و گفت که قرار شده است نظارت بیشتری در این باره اعمال گردد، در این خصوص دستورالعمل لازم ابلاغ و تاکید شده که سوختگیری از سوی متصدی انجام گردد، اما در برخی از صندلی ها متصدی به تعداد کافی نبود که بنا شد تعداد این افراد افزایش یابد. همچنین قرار شد در صندلی ها دستکش هم قرار بگیرد تا رانندگانی که خودشان سوختگیری می نمایند حتما از دستکش استفاده نمایند.

اما شرایط صندلی ها اکنون چگونه است؟ محمد عطاپور، مشاور عالی انجمن مالکان صندلی ها و مجتمع های خدماتی، رفاهی و بین راهی در مورد آخرین شرایط صندلی ها برای مقابله با ویروس کرونا گفت: تا به امروز دستورالعملی به صندلی ها در مورد استخدام متصدیان جدید ابلاغ نشده و باید گفت انجام این کار در زمان کم غیرقابل اجراست چراکه افرادی که استخدام می شوند می بایست آموزش ها و دوره های لازم را طی نمایند.

وی اضافه نمود: علاوه بر این ضروری است این افراد آزمایش هایی را انجام دهند که سلامت آن ها تایید گردد و به نظر نمی رسد که بتوان در زمان محدود تعداد متصدیان صندلی ها را افزایش داد اما ضروری است تمهیدات لازم برای این مساله انجام گردد.

مشاور عالی انجمن مالکان صندلی ها و مجتمع های خدماتی، رفاهی و بین راهی با اشاره به اهمیت این مساله اظهار کرد: باید تمهیداتی در نظر گرفته تا فرایند استخدام این افراد با سرعت بیشتری انجام گردد که این کار لازمه همکاری دولت است. چراکه اجرای این طرح هزینه بر و زمان بر است

عطاپور با اشاره به نبود امکانات بهداشتی در پمپ وبنزین ها گفت: در حال حاضر همه صندلی ها به این امکانات دسترسی ندارند و ضروری است که دولت به این موضوع توجه جدی داشته باشد.

وی با اشاره به کاهش درآمد صندلی ها در پی شیوع ویرووس کرونا و کاهش تردد درون شهری و برون شهری، ادامه داد: قرار شده تا بانک ها تسهیلاتی را برای جبران این مساله در اختیار صندلی ها قرار دهند ما منتظر یاری آن ها هستیم به علاوه اینکه در شرایط فعلی صندلی ها با تمام قوا مشغول فعالیت هستند تا شرایط کشور به حالت عادی بازگردد.

مشاور عالی انجمن مالکان صندلی ها و مجتمع های خدماتی، رفاهی و بین راهی با تاکید بر اینکه باید یاری کرد تا صندلی ها به امکانات بهداشتی تجهیز شوند، توضیح داد: تنها 10 درصد صندلی ها تجهیز شده اند و ضروری است در این شرایط به این موضوع توجه بیشتری گردد تا تمام صندلی ها به امکانات بهداشتی مجهز شوند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1002

به "کرونا در کمین پمپ بنزین ها ، جدی بگیرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در کمین پمپ بنزین ها ، جدی بگیرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید