کشفیات حشد شعبی عراق در جریان عملیات در دیالی

به گزارش تور ایران، اداره اطلاع رسانی حشد شعبی عراق به دستاوردهای این نیروها در جریان دو عملیات علیه بازمانده های داعشی در دیالی در شرق و در الانبار واقع در غرب این کشور اشاره نمود.

کشفیات حشد شعبی عراق در جریان عملیات در دیالی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از السومریه، اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق به کشفیات جدید از تروریستهای داعش در جریان عملیات اجرا شده در غرب این کشور اشاره و بیان نمود: در جریان عملیات اجرا شده از هفت محور در استان الانبار مقادیری بمب و تسلیحات داعشی کشف شد.

در این بیانیه آمده است: فرماندهی عملیات الانبار عملیاتی را هفت محور در روز گذشته آغاز کرد که هدفش دستگیری تروریست های تحت تعقیب و نیز جمع آوری مین های کارگذاشته شده از سوی داعش و تقویت امنیت و ثبات مناطقی در جنوب شرق گذرگاه طریبیل و الولید و جزیره الکرمه در الانبار بود.

اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق به کشف یک موتور سیکلت در جنوب شرق گذرگاه طریبیل و الولید و مقادیری مهمات در منطقه زنکوره در الرمادی اشاره نمود که خنثی شدند.

همچنین اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق به هلاکت 5 داعشی و ویرانی چهار مخفیگاه آنها و خنثی سازی چندین بمب داعشی در جریان عملیات اجرا شده در استان دیالی هم اشاره نمود.

در بیانیه اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق آمده است: در جریان عملیات اجرا شده در اطراف دریاچه حمرین و مناطق مجاور آن در شمال السعدیه در دیالی، نیروهای امنیتی پیروز به انهدام چهار مخفیگاه و یک تونل داعشی و انفجار یک بمب و هلاکت پنج تکفیری شدند.

از سوی دیگر اداره اطلاع رسانی حشد شعبی عراق از عملیات اجرا شده این نیروها در الانبار علیه داعش اطلاع داد و اعلام نمود که این نیروها مناطق الضابطیه، الرعود، وبنات الحسن واقع در شمال بغداد را دربرگرفته است.

اداره اطلاع رسانی حشد شعبی عراق بیان نمود: این عملیات برای جستجو و تعقیب بازمانده های داعشی اجرا شده است.

همچنین اداره اطلاع رسانی حشد شعبی با اشاره به عملیات اجرا شده در دیالی از کشف یک مخفیگاه داعشی که در آن موتور سیکلت و موتور قایق که تروریست ها برای جابجایی از آن استفاده می کردند، اطلاع داد و اعلام نمود: یک پل احداث شده از سوی داعش که تکفیری ها از آن برای فرار از چنگال حشد شعبی و نیروهای امنیتی استفاده می کردند، کشف شد.

عملیاتی که دکل های برق را از حملات داعش مصون نگه داشت

همزمان صادق الحسینی سخنگوی محور دیالی حشد شعبی عراق با اشاره به انجام عملیات حمرین اعلام نمود: عملیات حمرین در استان دیالی هشت منطقه در شمال شرق و شرق دیالی را شامل شده و در آن نیروهایی از پنج تیپ حشد شعبی و دیگر نیروهای امنیتی عراق مشارکت داشته و پیروز به پاکسازی مناطق گسترده ای در اطراف سه خط انتقال برق راهبردی شدند.

وی بیان نمود: تامین خطوط انتقال برق و استقرار در بعضی مناطق سهم بسزایی در ممانعت از هدف قرار دریافت دکل های برق از سوی داعش دارد.

الحسینی گفت: بخش اعظم مسئولیت حفظ دکل های برق تحت مسئولیت حشد شعبی است که نقش بسزایی در کاهش هدف قرار دریافت آنها به میزان نود درصد داشته است.

75 درصد مرز سوریه با عراق امن شده است

عبدالخالق العزاوی عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق اعلام نمود: 75 درصد از مرزهای عراق و سوریه امن است اما 200 کیلومتر مانده است که هنوز فرایند تامین امنیت آن کامل نشده است.

وی اضافه نمود: نصب دوربین های پیشرفته در حال اجرا است اما مسائل امنیتی تا زمان تامین امنیت کامل آن وجود خواهد داشت.

العزاوی گفت تامین امنیت مرزهای عراق و سوریه از اولویت های امنیتی در کشور است زیرا عمق عراق را از خطرات تروریست های داعش با توجه به فعالیت گسترده این تروریست ها در مناطق نزدیک به مرز، مصون نگه می دارد.

وی بیان نمود: روی آوردن به تکنولوژی جدید در تامین مرزها اقدامی درست است که در کاهش تکیه بر عامل انسانی موثر است به ویژه که با توجه به صعب العبور بودن منطقه به نیروهای زیادی برای رصد احتیاج است اما فناوری پیشرفته مشکل را تا حد زیادی حل می نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1729

به "کشفیات حشد شعبی عراق در جریان عملیات در دیالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشفیات حشد شعبی عراق در جریان عملیات در دیالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید