گزارش حادثه هواپیمای اوکراینی به زودی در دسترس مردم قرار می گیرد

به گزارش تور ایران، تهران (پانا) - وزیر راه و شهرسازی گفت جمع بندی سانحه هواپیمای اوکراینی تمام شده و در اختیار ذی نفعان قرار گرفته است. گزارش آن به زودی در سامانه هواپیمایی کشوری برای همه مردم قابل رویت خواهد بود.

گزارش حادثه هواپیمای اوکراینی به زودی در دسترس مردم قرار می گیرد

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی وزیر راه و شهر سازی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره شناسایی مسکن های خالی، اظهار کرد: برای اخد اقتصادیات از خانه های خالی سال گذشته سامانه جامع املاک و اسکان را طراحی، رونمایی و عملیاتی کردیم و نزدیک به یک میلیون و 500 هزار مسکن خالی را بر اساس پایگاه اطلاعاتی که شکل دادیم، شناسایی و برای مالکین پیامک فرستادیم.

وی ادامه داد: از حدود سه ماه پیش حدود 300 هزار مسکن خالی را به سازمان امور اقتصادیاتی معرفی کردیم و به موجب قانون این سازمان می تواند برای اخد اقتصادیات اقدام کند.

اسلامی ادامه داد: دولت تاکید دارد تا از مسکن به عنوان ابزار سرمایه ای نگاه نشود، همین موضوع است که به مردم و اقتصاد لطمه وارد می کند. وقتی می گوییم دو و نیم میلیون واحد خالی داریم یعنی این مقدار در چرخه اقتصادی کشور نیست. تعداد خانوار و مسکن را که تطبیق می دهیم می بینیم تقریبا برابر هستند و کمبود مسکن وجود ندارد.

وی اضافه کرد: برای دولت مهم است که برای اقشار آسیب پذیر طرح مسکن داشته باشد؛ که در این راستا به خوبی طرح اقدام ملی مسکن تعریف و معماری شده است. متقاضیان آن شناسایی و ثبت نام شده و پول به حساب ریختند؛ امیدواریم این موضوع را به جریانی پایدار تبدیل کنیم و چرخه تولید مسکن و امیدواری به خانه دار شدن پا برجا باشد و مردم بتوانند در زمان بندی که هست زیر سقف خود بروند.

وزیر راه و شهرسازی در واکنش به این پرسش که آیا ردیف بودجه ای که برای اخذ اقتصادیات از خانه های خالی در بودجه 1400 در نظر گرفته شده است برای درآمد زایی دولت است گفت: خیر . دولت هر یک ریالی که از اقتصادیات اخذ می کند را باید در بودجه ببیند و اعلام کند تا برای دریافتش مجاز باشد.

وی همچنین درباره اهمیت گزارش دهی ایران به اوکراین در خصوص سانحه هواپیمای اوکراینی گفت: رسیدگی به این موضوع بدون حاشیه و دور از هر گونه رفتار غیر حرفه ای اجرا شده است. بر طبق قانون شرکت بهره بردار که اوکراینی ها بودند و شرکت سازنده که بویینگ بود، در بررسی این حادثه حضور داشتند . جمع بندی سانحه تمام شده و در اختیار ذی نفعان قرار گرفته است. گزارش آن به زودی در سامانه هواپیمایی کشوری برای همه مردم قابل رویت خواهد بود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1562

به "گزارش حادثه هواپیمای اوکراینی به زودی در دسترس مردم قرار می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش حادثه هواپیمای اوکراینی به زودی در دسترس مردم قرار می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید