یمن، مانع تراشی ریاض در جهت مبادله اسیران، هادی از سقوط قریب الوقوع مأرب مطلع شد

به گزارش تور ایران، مانع تراشی ریاض در راستا مبادله اسیران، بمباران سردخانه های میوه در صعده و جلسه عبدربه منصور هادی با فرماندهان و مقامات دولت خود و مطلع شدن او از سقوط قریب الوقوع مأرب از مهمترین اخبار یمن است.

یمن، مانع تراشی ریاض در جهت مبادله اسیران، هادی از سقوط قریب الوقوع مأرب مطلع شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الراستاه، عبدالقادر المرتضی رئیس کمیته ملی امور اسیران دولت نجات ملی یمن به دلایل تعویق فرایند مبادله اسیران اشاره کرد.

وی اضافه کرد: رکود کنونی در پفراینده اسیران به علت مخالفت متجاوزان و عوامل آنها با مبادله فراگیر اسیران است.

المرتضی گفت: متجاوزان در راستا اجرای توافقاتی که با نظارت سازمان ملل اجرا شده است، کارشکنی می کنند.

وی بیان نمود: رژیم سعودی همه عملیات های مبادله را که با وساطت محلی اجرا شده است به شکست کشانده است.

رئیس کمیته ملی امور اسیران دولت نجات ملی اظهار داشت: سازمان ملل در ایجاد راه چاره و پیشنهاداتی که دیدگاه ها را به یکدیگر نزدیک کند، عاجز و ناتوان است.

بمباران سردخانه های میوه از سوی جنگنده های سعودی

وزارت کشاورزی دولت نجات ملی یمن به شدت از هدف قرار دریافت سه سردخانه کشاورزی وابسته به یکی از کشاورزان در منطقه قحزه در استان صعده انتقاد کرد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: جنگنده های دشمن در یک حمله به مزرعه ای در منطقه قحزه سه سردخانه مرکزی کشاورزی را به طور کامل ویران کردند. این سردخانه ها محلی امن برای محصولات کشاورزی در استان صعده بود و به کشاورزان در حفظ محصولات کشاورزی خود که به عنوان منبع اصلی روزی خود و خانواده هایشان است، کمک شایانی می کند.

در این بیانیه آمده است: در این سه سردخانه که هدف قرار گرفته اند، بیش از 15 هزار سبد از میوه های مختلف یعنی بیش از سه هزار تن میوه های مختلف قرار داشت.

وزارت کشاورزی دولت نجات ملی یمن به شدت از هدف قرار دادن عمدی و هدفمند بخش کشاورزی از سوی جنگنده های سعودی انتقاد کرد و آن را در راستای افزایش درد و رنج و محاصره ملت یمن دانست و متجاوزان را مسئول کامل ویرانی زیرساخت ها و بخش های کشاورزی و منابع امنیت غذایی یمن دانست.

همچنین وزارت کشاورزی یمن از سازمان ملل و سازمان های بشردوستانه و همه آزادگان دنیا خواست که این قبیل اقدامات جنایتکارانه را که روزی مردم یمن را با هدف افزایش رنج های آن هدف قرار می دهد، مورد انزجار قرار دهند.

گزارش سقوط قریب الوقوع مأرب به هادی داده شد

عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن همزمان با پیشروی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در اطراف شهر مأرب و تنگ کردن حلقه محاصره این شهر از سوی نیروهای صنعا، در یک جلسه در ریاض پایتخت عربستان ظاهر شد.

در این نشست علی محسن الاحمر معاون او، معین عبدالملک نخست وزیر و جمعی دیگر حضور داشتند و در آن اوضاع نظامی و میدانی در جبهه های مأرب بررسی شد.

در این جلسه علی محسن الاحمر گزارشی از موانع نیروهای هادی در دفع حملات نیروهای انصارالله ارائه داد و به ادامه این حملات اشاره کرد و این که سقوط شهر مأرب نزدیک است.

این نشست یک روز پس از نشستی برگزار می شود که فرماندهان ارشد نظامی دولت هادی در مأرب به ریاست محمد المقدشی وزیر دفاع هادی برگزار کردند و از شرایط بد این نیروها در مقابل نیروهای انصارالله سخن گفتند.

این در حالی است که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن طی ساعات گذشته پیشروی های چشمگیری در غرب شهر مأرب داشتند و بر مناطق نزدیک به این شهر مسلط شده اند.

منابع نظامی و قبیله ای اظهار داشتند که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در جبهه المشجح پیشروی های بزرگی داشته اند و مناطق راهبردی را به کنترل خود درآورده اند.

کشته شدن فرمانده یک مرکز امنیتی حزب الاصلاح به دست قبایل مأرب

منابع محلی اظهار داشتند که به دنبال کشته شدن یکی از ساکنان منطقه الحداد در الجوبه در مأرب به دست نیروهای حزب الاصلاح در یک پست امنیتی، قبیله این فرد به این پست امنیتی حمله و فرمانده آن را دستگیر کردند و کشتند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1750

به "یمن، مانع تراشی ریاض در جهت مبادله اسیران، هادی از سقوط قریب الوقوع مأرب مطلع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یمن، مانع تراشی ریاض در جهت مبادله اسیران، هادی از سقوط قریب الوقوع مأرب مطلع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید