21 کشته درپی افزایش اعتراضات علیه چین در ویتنام

به گزارش تور ایران، خبرنگاران: درپی افزایش اعتراضات علیه چین در ویتنام بیش از 20 نفر کشته شده و یک کارخانه چینی نیز در مرکز این کشور به آتش کشیده شد.

21 کشته درپی افزایش اعتراضات علیه چین در ویتنام

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نیویورک تایمز؛ دامنه اعتراضات در ویتنام به اندازه ای گسترش یافته که به گفته مقامات حمله به شرکت های خارجی در نقاط مختلف این کشور را دربر گرفته است. در یکی از این حملات صدها معترض ویتنامی به یک کارخانه در مرکز کشور حمله نموده که درپی آن یک کارگر چینی کشته و ده ها تن دیگر نیز زخمی شدند.

منابع بیمارستانی تعداد کشته ها را بیش از 20 تن گفتند. پزشکی در بیمارستان مرکزی ها تین گفت هویت 5 کارگر ویتنامی و 16 نفر دیگر شناسایی شده است. هرچند رسانه های محلی گفتند تنها یک نفر در جریان این خشونت ها کشته شده است اما خبرگزاری شینهوا تعداد کشته ها را دو تن و زخمی ها را بیش از 100 نفر گفت.

تشدید خشونت ها که بخش عمده آن در اطراف شهر جنوبی هوچی مین انجام شده است ناشی از افزایش حس انزجار مردم این کشور از چین درپی ادعاهای پکن نسبت به مالکیت بخش عظیمی از دو دریا است که کشورهای دیگر مدتهای زیادی است از آن خود می دانند. دولت چین حتی تصمیم به نصب یک دکل نفتی در دریای چین جنوبی نموده که همین مساله با اعتراض شدید کشورهای همسایه روبرو شده است.

صدها معترض ویتنامی در مرکز این کشور عصر چهارشنبه به یک شرکت با نام صنایع پلاستیک فورموسا یورش برده و به اتباع چینی که در این شرکت مشغول کار بودند حمله کردند. در این حمله یک تبعه چین کشته و 90 نفر دیگر نیز زخمی شد.

مقامات این شرکت با اعلام اینکه معترضان اقدام به آتش زدن تجهیزات کارخانه نموده اند از مقامات محلی خواست تا امنیت این منطقه را تضمین نمایند. دولت نیز چند خودرو را برای خارج کردن اتباع چین به این منطقه اعزام کرد. هرچند دولت با بازدید از این کارخانه و ملاقات با مقامات محلی سعی در بازگشت آرامش به این منطقه را داشت اما شورش ها تا اوایل روز پنج شنبه ادامه داشته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 398

به "21 کشته درپی افزایش اعتراضات علیه چین در ویتنام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "21 کشته درپی افزایش اعتراضات علیه چین در ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید