آیفون 12 پرو مکس 5G پرچم دار اصلی اپل خواهد بود

به گزارش تور ایران، سال گذشته اپل سه گوشی از خانواده آیفون 11 را در مدل های استاندارد، پرو و پرو مکس رونمایی کرد. از لحاظ سخت افزاری هر سه گوشی از مشخصات برابر بهره می بردند اما در مواردی نظیر دوربین، باتری، اندازه و کیفیت نمایشگر، تفاوت محسوسی بین آن ها دیده می شد. برای دو مدل پرو و پرو مکس اما تنها عامل تفاوت، اندازه نمایشگر و ظرفیت باتری بود. بنابراین خیلی ها از این دو گوشی در کنار هم به عنوان پرچم دارهای اپل یاد می کردند. اما اینطور که به نظر می رسد، آیفون 12 پرو مکس 5G قرار است سال جاری تنها پرچم دار اپل باشد.

آیفون 12 پرو مکس 5G پرچم دار اصلی اپل خواهد بود

در رابطه با گوشی های آیفون 12 تاکون خبرهای بسیار زیادی منتشر شده و این طبیعی است چون احتمالا 15 روز دیگر شاهد رونمایی از آن ها خواهیم بود. اما بسیاری از آن ها که شامل افشاگران صفحات مجازی نظیر فلیپ کوروی و مکس وینبچ می شوند معتقدند اپل می خواهد بین آیفون 12 پرو 6.1 اینچی و پرو مکس 6.7 اینچی شباهت زیادی وجود نداشته باشد و این یعنی آیفون 12 پرو مکس 5G تنها پرچم دار حقیقی اپل خواهد بود.

برای اینکه این گوشی را تنها پرچم دار واقعی اپل بدانیم باید تفاوت های آن به نسبت تفاوت مدل پرو و پرو مکس سری 11 بیشتر باشد. یعنی صرفا به اندازه نمایشگر و ظرفیت باتری محدود نشود. بنابراین انتظار داریم نمایشگری باکیفیت تر، باتری پرظرفیت تر، دوربین های بهتر (یا بهره مندی از سنسور LiDAR) و مواردی از این دست را تنها در مدل پرو مکس ببینیم.

علاوه بر این ها، بسیاری ها معتقدند هیچ یک از گوشی های سال جاری اپل به نمایشگر 120 هرتزی ProMotion مجهز نمی شوند اما این اتفاق می تواند برای آیفون 12 پرو مکس که عرضه آن دیرتر اتفاق می افتد رخ دهد. همچنین کمی قبل تر هم گفته شد پشتیبانی از امواج میلی متری اینترنت 5G صرفا به مدل پرو مکس محدود می شود.

  • اندروید 11 در مقابل iOS 14؛ سیستم عامل موبایل برتر 2020 کدام است؟

سنسور LiDAR هم می تواند دیگر نقطه تفاوت دو محصول باشد. سنسوری که مدت زمان رفت و برگشت نور فروسرخ از سوژه به لنز دوربین را محاسبه می نماید. آیفون نیز با داده های بدست آمده، عمق صحنه را بهتر تشخیص داده و در زمینه های واقعیت افزوده یا ایجاد بوکه روی تصاویر به دوربین اصلی گوشی یاری می نماید.

اما از آن جایی که دو گوشی حداقل پسوند مشابهی را یدک می کشند، انتظار داریم در بخش هایی نیز از قابلیت های یکسان بهره ببرند که حافظه رم 6 گیگابایتی یکی از آن هاست. آیفون های کنونی تنها از 4 گیگابایت رم استفاده می نمایند و اگرچه سیستم عامل iOS رویه متفاوتی را در زمینه استفاده و مدیریت رم در پیش می گیرد و با همین 4 گیگابایت هم بهترین عملکرد را از خود نشان می دهد، اما پرچم دارهای اندرویدی با 8-12 گیگابایت رم در مجموع می توانند این محصولات را از لحاظ سرعت مولتی تسکینگ از میان بردارند. بنابراین به نظر می رسد اپل حداقل به 6 گیگابایت رم در این بخش احتیاج دارد.

در بخش دوربین، هر دو گوشی احتمالا به سه سنسور مجهز می شوند. به علاوه یک سنسور LiDAR در آیفون 12 پرو مکس. در بخش باتری هم طبق خبرهای اخیر، به نظر می رسد باید شاهد کاهش ظرفیت باشیم که دلیل این کار اصلا معین نیست. درست است که پردازنده 5 نانومتری A14 با 11.8 میلیارد ترانزیستور از لحاظ مصرف انرژی بسیار بهینه است اما نمی توان این موضوع را دلیلی منطقی برای کاهش ظرفیت باتری دانست. با این حال این کاهش ظرفیت آنقدرها روی آیفون 12 پرو مکس 5G محسوس نیست. دلیل این موضوع هم احتمالا به نمایشگر 120 هرتزی این گوشی برمی شود که به انرژی بالایی احتیاج دارد.

آخرین خبری که در رابطه با ظرفیت باتری گوشی های سری آیفون 12 منتشر شد به توضیح زیر است:

تغییر به نسبت قبلظرفیت باتری (غیر رسمی)مدل گوشی
863- میلی آمپر ساعت به نسبت آیفون 11 پرو 5.8 اینچی2227 میلی آمپر ساعتآیفون 12 5.4 اینچی
335- میلی آمپر ساعت به نسبت آیفون 11 6.1 اینچی2775 میلی آمپر ساعتآیفون 12 مکس 6.1 اینچی
295- میلی آمپر ساعت به نسبت آیفون 11 6.1 اینچی2775 میلی آمپر ساعتآیفون 12 پرو 6.1 اینچی
282- میلی آمپر ساعت به نسبت آیفون 11 پرو مکس 6.5 اینچی3687 میلی آمپر ساعتآیفون 12 پرو مکس 6.7 اینچی
  • علی رغم کاهش ظرفیت باتری آیفون 12، اپل به میزان شارژدهی این سری امیدوار است

همانطور که مشاهده می کنید، همه گوشی های این سری با کاهش ظرفیت باتری روبرو شدند. تنها دلیل قانع نماینده هم می تواند قیمت تمام شده باشد. از آن جایی که شرکت کوپرتینویی قرار نیست شارژری در جعبه آیفون ها قرار دهد، اگر ظرفیت باتری هم کاهش پیدا کند، باید انتظار کاهش قیمت تمام شده آن ها را داشته باشیم.

نقطه ضعف اصلی مدل پرچم دار اما می تواند اندازه و وزن آن باشد. آیفون 12 پرو مکس 5G شاید از لحاظ باتری به نسبت برادران کوچک تر خود افت محسوسی نداشته باشد اما از نمایشگری 6.7 اینچی بهره می برد که طبیعتا در دست نگه داشتن آن را بسیار سخت می نماید. این ادعایی بوده که مکس وینبچ به نقل از منابع خود مطرح نموده بود. اینطور که به نظر می رسد، نگه داشتن این گوشی در دست حس راحتی ندارد و گوشه های تخت آن کف دست را آزار می دهد. همانطور که می دانید این شرکت از طراحی گوشه های گرد که از آیفون 6 تا به امروز مورد استفاده نهاده شد دست کشیده و آیفون های جدید را با گوشه های تخت طراحی کرد. طراحی آشنا و محبوبی که ابتدا در آیفون 4 شاهد آن بودیم.

علاوه بر این ها، استفاده از فولاد ضد زنگ و شیشه در ساخت گوشی های بالارده اپل هم باعث شده این شرکت نتواند وزن آن ها را کنترل کند. طوری که آیفون 11 پرو مکس با نمایشگری 6.5 اینچی، 226 گرم وزن دارد اما گلکسی نوت 20 اولترا با نمایشگری 6.9 اینچی و اتفاقا بدنه ای با مواد مشابه، 208 گرم است. اکنون که پرچم دار جدید 6.7 اینچی است، اپل قطعا باید راهی برای کنترل وزن آن پیدا کند در غیر اینصورت به همراه یک قاب محافظ، گوشی واقعا سنگین خواهد شد.

  • آیا آیفون 12 نسبت به آیفون 11 ارزش خرید بیشتری خواهد داشت؟

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 13 آبان 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1371

به "آیفون 12 پرو مکس 5G پرچم دار اصلی اپل خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 12 پرو مکس 5G پرچم دار اصلی اپل خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید