استعدادیابی در رشته های صنایع دستی باید از پیش دبستانی و دبستان آغاز گردد

به گزارش تور ایران، ایسنا/ براساس گزارش های منتشر شده، استعدادیابی در رشته های صنایع دستی باید از پیش دبستانی و دبستان آغاز گردد.

استعدادیابی در رشته های صنایع دستی باید از پیش دبستانی و دبستان آغاز گردد

رضا ابراهیم نیا، سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در مورد استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش در حوزه صنایع دستی اظهار کرد: متاسفانه از ظرفیت آموزش و پرورش در این حوزه به خوبی استفاده نشده است. باید باورها به این رشته و رویکرد اشتغال در صنایع دستی را به خانواده انتقال داد.

وی اضافه نمود: به اذعان مدیران مدارس خانواده ها برای دانش آموزان خود ابتدا رشته های ریاضی و تجربی را در نظر می گیرند و هنرستان و آشنایی با چنین رشته هایی را برای دانش آموزانی که پیشرفت تحصیلی نداشته اند، پیشنهاد می نمایند. درصورتیکه دانش آموزانی که بهره هوشی بالایی دارند، اگر به این رشته هنری رو آورند، می توانند خود را به عنوان نخبه های صنایع دستی معرفی نمایند. چه بسا در هر رشته صنایع دستی افرادی همانند استاد فرشچیان به جامعه معرفی گردد.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی اعلام کرد: راهنمایی دانش آموزان احتیاج به باور خانواده ها دارد. صنایع دستی جز رشته هایی است که اشتغال آن تضمین شده و از جایگاه هنری ارزشمندی در کشور بهره می برد. منتهی باید در سطح آموزش و پرورش، جامعه و رسانه ها روی این موضوع کار گردد. صدا و سیما می تواند در قالب برنامه های آموزشی به خوبی اطلاع رسانی نموده و آگاهی بخشی جامعه از رشته های هنری را افزایش دهد.

ابراهیم نیا در مورد تعامل ادارات کل آموزش و پرورش و میراث فرهنگی استان توضیح داد: عدم آشنایی صحیح و کامل دانش آموزان در دوره های پایین تحصیلی به اشکالات نظام آموزشی ما مربوط می گردد. استعدادیابی در رشته های صنایع دستی باید از پیش دبستانی و دبستان شروع گردد، نه اینکه دانش آموزان در زمان انتخاب رشته بدون هیچ آگاهی از کنار این رشته عبور نمایند.

اشتغال و درآمدزایی در رشته های مرتبط با گوهرسنگ ها تضمین شده است

وی در مورد بازدید مسئولان آموزش و مشاوران دوره اول متوسطه نواحی آموزش و پرورش نواحی هفتگانه مشهد، تبادکان و طرقبه شاندیز از مدارس و مراکز آموزش صنایع دستی اعلام کرد: با توجه به شرایط مناسبی که کسب و کارهای حوزه صنایع دستی دارد، راهنمایی دانش آموزان برای انتخاب رشته های مربوط به آن می تواند در اشتغال آنها تاثیرگذار باشد.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به اینکه اشتغال و درآمدزایی در رشته های مرتبط با گوهرسنگ ها تضمین شده، ادامه داد: هدف از برگزاری این تور آشنایی مشاوران تحصیلی با رشته ها و بازار کار صنایع دستی بود تا بتوانند دانش آموزان تصمیم گیری لازم و آگاهانه را برای انتخاب رشته تحصیلی خود بهتر راهنمایی نمایند.

وی توضیح داد: در این تور یک روزه از هنرستان هنرهای اسلامی در ناحیه چهار آموزش و پرورش مشهد، مرکز آموزش و پژوهش هنرهای سنتی و صنایع دستی مصلی مشهد و مرکز نوآوری جواهرات و گوهرسنگ های کشور بازدید شد.

منبع: همگردی
انتشار: 23 خرداد 1401 بروزرسانی: 23 خرداد 1401 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2210

به "استعدادیابی در رشته های صنایع دستی باید از پیش دبستانی و دبستان آغاز گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استعدادیابی در رشته های صنایع دستی باید از پیش دبستانی و دبستان آغاز گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید