اطلاعات این کتاب دنیای کاملاً جدیدی را روی شما باز می نماید!

به گزارش تور ایران، به گزارش خبرنگاران کتاب تبدیل دشمن به دوست: چگونه دیگران را با خودمان همراه کنیم نوشته باب برگ به ترجمه نگار عربلو با شمارگان 300 نسخه به بهای 120 هزار تومان از سوی انتشارات اژدهای طلایی روانه بازار نشر شده است.

اطلاعات این کتاب دنیای کاملاً جدیدی را روی شما باز می نماید!

در بخشی از مقدمه کتاب می خوانیم: مردم ممکن است بدقلق یا ناسازگار باشند. در بعضی مواقع شما برای برخورد با شخصی که از قبل می دانید بدقلق است، احتیاج به یافتن راهکار دو سر بُرد دارید. در مواقع دیگر، اطمینان کسب کردن از اینکه فردِ احتمالاً بدقلق در همان ابتدا تبدیل به دشمن نشود حائز اهمیت است. این کتاب به شما در انجام هردو یاری خواهد نمود.

پس از مشاهده عنوان کتاب، بعضی از اولین خوانندگان برایشان سوال بود که آیا این کتاب درمورد مذاکره است. بله اما به این معنا که هرآنچه در زندگی انجام می دهیم نوعی مذاکره است؛ بنابراین با اینکه این کتاب درمورد موضوع مذاکره یا درمورد مهارت ها و روش های خاص مذاکره نیست، آن را در همه مراودات خود با دیگران، ازجمله مذاکرات مستقیم، سودمند خواهید یافت.

به علت سابقه من در فروش و آموزش مهارت های فروش، سؤال بسیار خوب دیگری که از من پرسیده شد این است: آیا این کتاب در زمینه فروش است؟ با اینکه بعضی از نمونه ها در این کتاب مستقیماً با روند فروش سروکار دارند، این کتاب به خودی خود در زمینه فروش نیست. افزون بر این، فقط به این معنا که اگر درک کنیم که فروش به معنای ترغیب دیگران برای پذیرش ایده های ماست، ما مدام درحالِ فروش هستیم؛ چه درحالِ تصمیم گیری باشیم که کدام فیلم را با دوستی ببینیم، چه درحالِ فروش محصولمان به یک خریدار بالقوه یا چه هنگامی که سعی می کنیم خدمات بهتری از یک نماینده خدمات مشتری بدقلق دریافت کنیم.

پس این کتاب واقعاً درباره چیست؟

کتاب از دشمن به دوست درمورد تسلط بر یک حوزه خاص پیروزیت است. حوزه ای که بارها ثابت نموده عامل مشخص نماینده ای است بین یک فرد میانه یا نسبتاً پیروز و کسی که قادر است به سطوح عالی و قابل توجه از پیروزیت دست یابد؛ و آن مهارت های اجتماعی است. درواقع، حتماً کسانی هستند که باوجودِ نداشتن مهارت های اجتماعی به پیروزیت مالی خوبی رسیده اند؛ اما علت پیروزیت آن ها نداشتن مهارت های اجتماعی نیست بلکه علی رغم نداشتن این مهارت ها به آنچه دارند دست یافته اند. روابط شخصی بسیاری از این افراد آشفته بوده و هست. با این حال به علت بعضی از دیگر ویژگی های قدرتمند، دست کم از نظر مالی، به پیروزیت های بزرگی دست یافته اند. اگرچه این نمونه ها نادر هستند، اما اتفاق می افتند.

از طرف دیگر، بیشتر ما به مهارت های اجتماعی بسیار قدرتمندی احتیاج داریم تا نه تنها در کار، بلکه در همه زمینه های زندگی پیروز شویم. معتقدم که پیروزیت در زندگی 10 درصد به مهارت های فنی و 90 درصد به مهارت های اجتماعی بستگی دارد. البته، مهارت های فنی بسیار حائز اهمیت هستند. استعداد مهم است. توانایی مهم است. کارآمدی مهم است. بااین حال، آن ها صرفاً خط مبدأ هستند؛ آن ها شما را وارد بازی می نمایند. بعضی از بااستعدادترین افراد در دنیا به نتایج بسیار میانه دست می یابند؛ زیرا آن ها بر مهارت های اجتماعی و مهارت های نفوذ -که اقدامات لازم، پذیرش، یا تعهد دیگران را جلب می نمایند- تسلط نیافته اند.

فکر می کنید که اگر در مهارت اوج نفوذ تسلط پیدا کنید، تا چه میزان در ارتباط با مردم، چه دوستان، چه عزیزان، چه همکاران یا مشتریانتان، تأثیرگذارتر خواهید بود؟ اگر همین حالا هم در این زمینه سرآمد هستید، از اصولی که در کتاب از دشمن به دوست آنالیز می کنیم بهره خواهید برد؛ زیرا این اصول شما را حتی از آنچه هستید تأثیرگذارتر خواهد نمود. از طرف دیگر، اگر احساس می کنید مهارت های نفوذ و متقاعد کردن در حال حاضر از نقاط قوت شما نیستند، از آنچه قرار است بخوانید بسیار بهره مند خواهید شد.

اطلاعات این کتاب دنیای کاملاً جدیدی را، از نظر اثربخشی شخصی و حرفه ای، به رویِ شما باز خواهد نمود. بعلاوه به سرعت خواهید دید که درک این مفاهیم بسیار ساده است.

همان طور که می دانید، ساده بودن همواره به معنای آسان بودن نیست. بااین حال، یکی از جنبه های کلیدی در یادگیری اصول اوج نفوذ این است که اجرای آن ها آسان است. شما آن ها را به حدی بدیهی خواهید یافت که به کار بردن آن ها طبیعی، آسان و بسیار جالب خواهد بود.

بنابراین بیایید آغاز کنیم!

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 19 مرداد 1402 بروزرسانی: 19 مرداد 1402 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2425

به "اطلاعات این کتاب دنیای کاملاً جدیدی را روی شما باز می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعات این کتاب دنیای کاملاً جدیدی را روی شما باز می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید