برگزاری نشست شناسایی پتانسیل های گردشگری و حفاظت از مواریث فرهنگی چناران

به گزارش تور ایران، مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چناران گفت: نشست و هم اندیشی شناسایی توانمندی هایی روستایی این شهرستان در روستای گاه از توابع بخش مرکزی برگزار گردید.

برگزاری نشست شناسایی پتانسیل های گردشگری و حفاظت از مواریث فرهنگی چناران

لذت بخشترین تجربه سفر را با دور زمین تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، محمد طاهریان مقدم در این باره گفت: نشست و هم اندیشی شناسایی توانمندی ها روستایی در سه حوزه میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری با حضور بخشدار مرکزی، مدیر میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری، ریاست اداره ورزش و جوانان و دهیاری های بخش مرکزی در روستای گاه برگزار گردید.

او ادامه داد: این گردهمایی ها در راستای شناسایی، حفظ و نگهداری و معرفی آثار تاریخی،صنایع دستی ، و نقاط دیدنی روستا نقش بسزایی دارد.

وی گفت: امروزه بخش گردشگری روستایی جهان مطرح شده و صندلی خوبی پیدا نموده است و با توجه به وجود ظرفیتها، پتانسیلها و جاذبه گردشگری شهرستان اعم از آداب و رسوم،ابنیه تاریخی،غذاهای سنتی،جاذبه های گردشگری و همچنین نوع معماری پلکانی برنامه ریزی خوبی جهت جذب گردشگر در شهرستان داشته باشیم.

مدیر میراث فرهنگی چناران اضافه کرد: دهیاران بخش مرکزی شهرستان اغلب جوان و تحصیلنموده و توانمند هستندکه با کمترین امکانات اقدامات شایسته و قابل توجهی در روستاهای تحت مدیریت خود انجام داده اند .

او گفت: کمبود زیرساخت های لازم از قبیل عدم برخورداری از راه مناسب،عدم بازنگری و اجرای طرح هادی، نبود اقامتگاه های مناسب، عدم آموزش و فرهنگ سازی از جمله موانع و مسائل موجود در جذب گردشگران به روستاهاست که می توان با همکاری همه دستگاه­ها جهت برطرف نواقص اقدام نمود.

محمد طاهریان مقدم یادآور شد: شهرستان چناران بیش 21 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی و همچنین دارای یک اقامتگاه بوم گردی و یک خانه مسافر در روستای گردشگری رادکان دارد که پذیرای گردشگران است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 389

به "برگزاری نشست شناسایی پتانسیل های گردشگری و حفاظت از مواریث فرهنگی چناران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نشست شناسایی پتانسیل های گردشگری و حفاظت از مواریث فرهنگی چناران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید