دلایل تعطیلی تیم فوتبال زیر 15 سال از زبان سرپرست کمیته جوانان

به گزارش تور ایران، خبرنگاران: سرپرست کمیته جوانان و عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال در مورد عدم اعزام تیم ملی فوتبال زیر 15 سال به رقابت های نانجینگ چین به نکاتی اشاره نمود.

دلایل تعطیلی تیم فوتبال زیر 15 سال از زبان سرپرست کمیته جوانان

به گزارش خبرنگاران و به نقل سایت فدراسیون فوتبال، رسول دانشجو، عضو کمیته فنی و سرپرست کمیته جوانان در واکنش به خبری که در یکی از نشریات صبح امروز مبنی بر تعطیل شدن فعالیت های تیم ملی زیر 15 سال و به هدر رفتن سرمایه های ملی به چاپ رسیده بود، گفت: از مهر ماه سال گذشته تاکنون بیش از 15 مرحله اردوی آماده سازی برای بازیکنان رده سنی 1377، 10، 11 به بعد، برگزار و این تیم را به تورنمنت بین المللی بلاروس اعزام کردیم.

وی اضافه کرد: تشکیل این تیم در راستای درخواست کمیته ملی المپیک بوده است و در نامه ای به فدراسیون فوتبال اعلام شد که تیم ملی زیر 15 سال در مرداد ماه 93 به المپیک نوجوانان نانجینگ اعزام خواهد شد. اما اخیرا نامه ای دریافت کردیم مبنی بر اینکه از هر قاره تنها یک نماینده در این مسابقات باید حضور داشته باشد و کره جنوبی به عنوان قهرمان آسیا، نماینده AFC خواهد بود. این موضوع در کمیته فنی فدراسیون نیز به بحث و آنالیز گذاشته شد و قرار شد از بازیکنان این تیم در صورت احتیاج تیم ملی نوجوانان که راهی مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جام جهانی است، استفاده گردد.

سرپرست کمیته جوانان در ادامه گفت: در سال 2015 بازیکنان متولد 1387، 11، 10 به بعد در رقابت های مقدمانی نوجوانان آسیا حضور خواهند داشت و در رده سنی جوانان نیز متولدین 1375، 10، 12 به بعد، مجاز به شرکت در مسابقات آسیا هستند. به همین دلیل فدراسیون فوتبال از بازیکنان رده سنی 1377، 10، 11 به بعد که به لحاظ شرایط سنی در رده نوجوانان قادر به شرکت نیستند و از طرفی فاصله سنی 2 سال کوچک تر با بازیکنان واجد شرایط برای حضور در تیم ملی جوانان آینده را خواهند داشت، نمی تواند استفاده کند. بنا بر این کمیته جوانان برای تمامی این بازیکنان که بسیار مستعد و آینده دار هستند، فایل های شخصی تهیه نموده و جهت رشد و توسعه این بازیکنان در باشگاه ها را زیر نظر خواهند داشت تا در صورت احتیاج تیم های ملی پایه، به اردوهای تدارکاتی تیم های ملی دعوت شوند.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 659

به "دلایل تعطیلی تیم فوتبال زیر 15 سال از زبان سرپرست کمیته جوانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل تعطیلی تیم فوتبال زیر 15 سال از زبان سرپرست کمیته جوانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید