سامسونگ برای نسل آینده گوشی های هوشمند خود به دنبال رونمایی از یک سنسور دوربین 600 مگاپیکسلی است

به گزارش تور ایران، سامسونگ در سال های اخیر سنسورهای دوربین زیادی توسعه داده و بعضی از محصولات خود مانند گلکسی S20 اولترا را به دوربین 108 مگاپیکسلی مجهز نموده. حالا به نظر می رسد این کمپانی کره ای مشغول توسعه یک سنسور 600 مگاپیکسلی است.

سامسونگ برای نسل آینده گوشی های هوشمند خود به دنبال رونمایی از یک سنسور دوربین 600 مگاپیکسلی است

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو،تا به امروز چندین گزارش به استفاده از سنسور 108 مگاپیکسلی جدید در نسل آینده پرچمدارهای سامسونگ اشاره نموده بودند.حالا ظاهرا این شرکت پس از توسعه این محصول به دنبال دستیابی به یک سنسور بزرگتر است.

طبق اطلاعاتی که توسط افشاگر دنیای فناوری، Ice Universe منتشر شده، سامسونگ برای نسل آینده گوشی های هوشمند خود به دنبال رونمایی از یک سنسور دوربین 600 مگاپیکسلی است. به نظر می رسد چنین سنسوری ابتدا در دنیای خودروها مورد استفاده قرار می گیرد و سپس شاهد حضور آن در موبایل ها خواهیم بود.

در حال حاضر چندین گوشی هوشمند مانند پرچمدارهای سامسونگ قادر به ضبط ویدیوهای 8K هستند، اما سنسورهای آینده کیفیت آن ها را افزایش می دهند.

دلیل توسعه سنسور با این میزان مگاپیکسل، امکان زوم روی سوژه ها در هنگام عکاسی و فیلمبرداری بدون تاثیر منفی روی کیفیت خروجی است. با وجود چنین ایده ای، افزودن یک سنسور دوربین 600 مگاپیکسلی به یک گوشی هوشمند چالش های مخصوص به خود را دارد.

اگر سامسونگ چنین هدفی را دنبال کند، احتمالا دستگاه های مجهز به این سنسور برآمدگی دوربین بسیار بزرگی خواهند داشت. البته شاید این کمپانی کره ای برای جلوگیری از این موضوع، به دنبال راهی برای کاهش ابعاد این سنسور باشد.

طبق اطلاعات منتشر شده، این سنسور 12 درصد پنل پشتی را اشغال می نماید و برآمدگی برابر با 22 میلی متر دارد. از نظر طراحی با یک گوشی جذاب روبه رو نیستیم، بنابراین تا ورود چنین سنسوری به دنیای موبایل ها احتمالا راه طولانی در پیش داریم.

انتظار می رود پیش از رونمایی از سنسور 600 مگاپیکسلی، سامسونگ از یک دوربین 250 مگاپیکسلی رونمایی کند. در ماه های گذشته گزارش های زیادی درباره این سنسور منتشر شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1532

به "سامسونگ برای نسل آینده گوشی های هوشمند خود به دنبال رونمایی از یک سنسور دوربین 600 مگاپیکسلی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ برای نسل آینده گوشی های هوشمند خود به دنبال رونمایی از یک سنسور دوربین 600 مگاپیکسلی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید