طراحی داخلی فضاهای کوچک به صورت شیک و منحصر به فرد

به گزارش تور ایران، امروزه به دلیل افزایش شهرنشینی و آپارتمان نشینی ، طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان های کوچک به گونه ای که علاوه بر زیبایی بخشیدن به آن ، فضای داخل خانه را به فضایی کاربردی تر تبدیل کند ، از معضلات مردم شده است. در این مقاله دو نمونه از طراحی های شیک و منحصر به فرد فضاهای کوچک را بررسی خواهیم کرد که متراژ آن ها زیر 50 متر مربع است. عموما پالت رنگی به کار رفته در طراحی دکوراسیون داخلی این خانه های کوچک ، پالت های رنگی خنثی هستند ، هر چند که در هر خانه ممکن است یک یا چند تا از وسایل با رنگی منحصر به فرد به کار رفته باشند ، اما این تفاوت رنگ باعث ایجاد انرژی در فضاهای میانه یا کوچک خانه می شود و صاحب خانه را از رنگ های خاکستری ، سفید و ... تا حدودی دور می کند.

طراحی داخلی فضاهای کوچک به صورت شیک و منحصر به فرد

اگر این مشکل به یکی از دغدغه های اصلی امروز شما تبدیل شده است ، برای آشنایی بیشتر با ایده های مدرن ، کاربردی و جمع و جور همراه ما در شرکت بازسازی ساختمان خبرنگاران باشید و این مقاله را از دست ندهید.

در آپارتمان اول طراحی بتنی دیوارها ، یک اتاق نشیمن بزرگ را به سبک صنعتی و جالب ، در فضای کوچک و جمع و جور آپارتمان خلق کرده است. یک کاناپه کوچک مدرن به شکل ال به همراه یک فرش هم رنگ ، فضایی شیک و مجذوب کننده را برای افراد خانه به ارمغان آورده اند. از دیگر وسایلی که در این اتاق نشیمن کوچک دیده می شوند می توان به یک گلدان خاکستری رنگ با گیاهان سبز و یک میز قهوه ای مایل به قرمز کوچک اشاره کرد که همان طور که گفته شد ، رنگ قهوه ای مایل به قرمز جسورانه آن ، از بین جمعیت بی رنگ به زیبایی جلوه می کند.

طرح بتنی اجرا شده بر روی دیوار از طریق ستون وسط اتاق به مرکز اتاق نشیمن کوچک که به صورت پلان آزاد طراحی شده است ، ادامه پیدا می کند و پارچه پرده به رنگ خاکستری ، برای ایجاد و حفظ تعادل بیشتر با ستون بتنی بلند انتخاب شده است.

تبدیل موانع و ستون ها به عناصر کاربردی و زیبا

چیدمان و طراحی دکوراسیون داخلی این آپارتمان کوچک به گونه ای است که ستونی که وظیفه تحمل بار ساختمان را بر عهده دارد به جای این که مانعی بر سر راه باشد در واقع به نام یک جدا کننده ظریف عمل می کند و محیط نشیمن را از قسمت ناهارخوری جدا می کند.

همچنین در مرکز این اتاق کوچک یک صندلی که به زیبایی از سقف آویزان شده دکوراسیون لوکس و مدرن را در کنار فضایی برای استراحت به وجود آورده است.

در قسمت ناهار خوری صندلی های مدرن سفید رنگ و میز چوبی که در زیر یک آویز چراغ مینیمالیستی قرار گرفته اند ، فضایی بسیار زیبا را برای صرف شام و ناهار در کنار خانواده طراحی کرده اند.

آشپزخانه به صورت پله پله طراحی شده است و با ایجاد این اختلاف ارتفاع ، یک تقسیم بصری فوق العاده مجذوب کننده بین آشپزخانه و قسمت های دیگر خانه به وجود آمده و همچنین با این کار فرصتی برای ایجاد فضایی پنهان در آشپزخانه فراهم شده است.

در طراحی دکوراسیون لوکس قسمت ورودی خانه از کمدهای باز که اجرای آن ها بسیار کم هزینه است به کار برده شده و به طور کلی در طراحی این قسمت با استفاده از پالت رنگی سفید و مشکی یک فضای ذخیره سازی مجذوب کننده طراحی شده است که با رنگ درب ورودی مطابقت دارد.

در قسمت حمام این آپارتمان کوچک باز هم دیوارهای بتنی دیده می شوند اما این بار با نصب یک آیینه گرد و نورپردازی ویژه در زیر آن ، ویژگی طرح بتونی دیوار ، برجسته تر جلوه کرده است. با انتخاب رنگ مشکی مات برای شیر آلات موجود در حمام ، طراحی داخلی مدرن این آپارتمان کوچک به زیبایی به انتها می رسد.

مورد بعدی آپارتمانی 45 متری در روسیه است که در طراحی داخلی مدرن آن رگه هایی از رنگ طلایی بسیار دیده می شود.

از عناصر به کار رفته در سالن پذیرایی ، اولین چیزی که به چشم می خورد یک اثر هنری با قاب درخشان طلایی رنگ است در حالی که یک کوسن ، رنگ طلایی مات را به مبل کوچک این خانه اضافه می کند. از دیگر رنگ هایی که در پالت رنگی این آپارتمان مدرن استفاده شده اند می توان به رنگ آبی و طیف هایی از رنگ خاکستری اشاره کرد.

دیوار پشت تلویزیون این خانه بسیار خلاقانه تزیین و طراحی شده است. با به کار گذاشتن لامپ های مدرن ال ای دی ، پانل های گچی و قفسه های طراحی شده جلوه بیشتری پیدا کرده اند. همچنین در قسمت پایینی تلویزیون ، کابینت های چوبی طراحی شده به سبک روستیک ، به صورتی طراحی و اجرا شده اند که گویی روی هوا شناور هستند.

لوستر مدرن به کار رفته در مرکز نشیمن این آپارتمان با رنگ مشکی خود مانند یک تندیس زیبا به نظر می رسد که شکافی بین دیوار پر نور و براق پشت تلویزیون ایجاد می کند.

یکی از راهکارهای ایجاد مجذوب کنندهیت برای طراحی داخلی منحصر به فرد و شگفت انگیز ، ایجاد تضاد است. طراح در آشپزخانه این آپارتمان مدرن و کوچک از این تضاد به خوبی بهره گرفته است و با انتخاب کابینت های آشپزخانه به رنگ آبی مایل به خاکستری و دیواری به رنگ قهوه ای موکا ، تضادی زیبا را در محیط آشپزخانه ایجاد کرده است.

با استفاده از دو صندلی ، شبه جزیره آشپزخانه به یک فضای ناهار خوری معمولی تبدیل شده است اما یک منطقه رسمی تر برای ناهارخوری در کمی آن طرف تردر نظر گرفته شده است. همچنین یک دیوار با گالری عکس هاس خانوادگی ، محیط ناهار خوری را به یک مکان خانوادگی تبدیل کرده است.

اتاق خواب این مجموعه با دری شیشه ای از فضای نشیمن خانه جدا شده است و درخششی طلایی در داخلی طاقچه ای از جنس چوب در بالای تخت خواب ، طراحی داخلی مدرن و زیبایی را در این اتاق خواب به وجود آورده است.

در طراحی حمام کوچک لوکس این آپارتمان از چندین متریال استفاده شده است. رنگ روشویی ، وان و کف سفید و واضح انتخاب شده است و بقیه قسمت ها با رنگ های سیاه خاکستری و متریال چوب اشباع شده اند. همچنین با نصب شیر آلات کرومی ، کمی رنگ به محیط این حمام اضافه شده است و با انتخاب متریال سنگ مرمر سیاه برای طراحی قسمتی از این سرویس بهداشتی ، عامل لوکس بودن این حمام کوچک تقویت شده است. و در آخر با کارگذاری و نصب نوارهای نوری در گوشه ها و نورپردازی بسیار مجذوب کننده ، طراحی این قسمت با جلوه بیشتری به انتها می رسد.

نقشه این آپارتمان کوچک نشان می دهد در بازسازی ساختمان بعد از ورود کودک ، نه تنها یک تخت کودک به اتاق خواب اضافه شده است ، بلکه قسمت ناهار خوری در اصل یک دفتر کار خانگی بوده است که با ورود کودک تبدیل به یک محیط ناهار خوری خانوادگی شده است

منبع: هیرادانا
انتشار: 4 شهریور 1400 بروزرسانی: 4 شهریور 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1914

به "طراحی داخلی فضاهای کوچک به صورت شیک و منحصر به فرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی داخلی فضاهای کوچک به صورت شیک و منحصر به فرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید