معرفی 10 مکان دیدنی الهام گرفته شده از نمایشنامه های شکسپیر (قسمت دوم)

به گزارش تور ایران، 6. هملت

هملت نمایشنامه ای تراژیک از شکسپیر است که در سال 1602 میلادی نوشته شده و یکی از مشهورترین نمایشمنامه های تاریخ ادبیات جهان به شمار می رود. لوکیشن اصلی که این نمایشنامه در آن اتفاق می افتد، قصر کرونبورگ در شهر هلسینگور دانمارک است و به نظر می رسد در جهان هیچ جایی مثل این قصر نمی تواند ذوق و شوق این نمایشنامه را به افراد بازدید کننده منتقل نماید. به احترام این انتخاب شکسپیر، مراسمی به نام فستیوال شکسپیر هر ساله از سال 1816 میلادی در این قصر برگزار می گردد. بازیگران بزرگ و مطرحی همانند لارنس اولویه یا جود لا این شاهکار شکسپیر را در حیاط قصر کرونبورگ اجرا نموده اند.

معرفی 10 مکان دیدنی الهام گرفته شده از نمایشنامه های شکسپیر (قسمت دوم)

در حقیقت می گردد گفت که حتی قبل از نوشته شدن نمایشنامه هملت، گروهی از بازیگران بریتانیایی در سال 1586 در این قصر نمایش های زیادی را اجرا نموده بودند. بازیگرانی مانند ویل کمپ که بعدها در گروه بازیگران خود شکسپیر و در کنار او به اجرای نمایشنامه های این نویسنده بزرگ پرداخت. به علت واقع شدن این قصر یا حتی سنگر قرن 15 در کنار شهر زیبای هلسینگور در نمایشنامه شکسپیر بیان شده، این قصر در شهری به نام الزینور واقع شده، که این اشاره ای نزدیک به هلسینگور است.

در داخل این قصر دو تندیس هنری زیبا از هملت و افلیا قرار داده شده است که به بازدیدکنندگان تاریخ ادبی این قصر را یادآوری می نماید. برای اطلاعات بیشتر نوشته رودنی بولت راجع به شکسپیر و ارتباطش با دانمارک که به زبان انگلیسی نوشته شده است را در این لینک می توانید مطالعه نمایید و حتی برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به سفر به دانمارک می توانید راهنمای سفر به دانمارک خبرنگاران را مطالعه نمایید.

7. همانطور که شما دوست دارید

این نام یک نمایشنامه کمدی از شکسپیر است که در حدود سال های 1600-1599 نوشته شده است و او شهر آردنس در مرز فرانسه و بلژیک را به عنوان لوکیشن این نمایشنامه انتخاب نموده است. ولی با توجه به اینکه نام آردنس در این نمایشنامه رفته رفته به آردن تبدیل می گردد، به نظر می رسد که نقطه الهام شکسپیر برای این نمایشنامه جنگل آردن در همسایگی خانه مادری او بوده است.

نام وسط مادر شکسپیر هم آردن بود و خانواده او قبلا در سه مایلی استراسفورد زندگی می کردند. خانه قدیمی مادر شکسپیر، مزرعه ماری آردن برای بازدید عموم آزاد است و حتما ارزش یکبار بازدید را دارد.گرچه در حال حاضر قسمت اندکی از جنگل آردن به جای مانده است. این جنگل که از آن به عنوان یکی از جنگل های قلب انگلستان نیز اطلاق می گردد جایی است می توان انواع گونه های باستانی از حیوانات در آن دید و باعث الهام شکسپیر برای این نمایشنامه عاشقانه روستایی شد. جایی که اورلاندو از روزالیند خواستگاری کرد و عشق در زیر درخت گرین وود شکوفه زد. اگر شما هم علاقه مند به بازدید از این مکان هستید می توانید به وسیله کلیک کردن بر روی لینک های داده شده در متن اطلاعات بازدید از اماکن زیبا را بدست آورید.

8. کوریولانوس

این نمایشنامه تراژدی و کمتر شناخته شده از شکسپیر در حدود سال های 1608-1605 نوشته شده است. علاقه مندان به شکسپیر همواره تحت تاثیر میدان اصلی رم و شیوه سخنرانی هیجان انگیز کاراکترهایی همانند مارک انتونی و کوریالانوس بوده اند. شکسپیر دوستان می توانند بعد از بازدید از مکان های خارقالعاده ای همانند تماشاخانه کولوسیوم به سمت میدان اصلی رم بروند و چشم های خود را ببندند و به دورانی که شکسپیر از آن سخن گفته بود برگردند.

دوستان، رومی ها، هم وطنان، از شما خواهش می کنم به سخنان این بازیگران سمج و مزاحم که همانند گلادیاتورهای رومی لباس پوشیده اند توجه نکنید.

برای درک بهتر این شهر و مطالعه اطلاعات گردشگری بیشتر این مقاله خبرنگاران درباره سفر به ایتالیا را مطالعه نمایید.

9.هنری پنجم

هنری پنجم یک اثر تاریخی از شکسپیر است که در حدود سال 1599 نوشته شده است. برترین راه برای سفر به آزینکورت (محل تماشای در فرانسه که در نمایشنامه هنری پنجم به آن اشاره های زیادی شده است) گذرگاه پورتسموث به لوآور است. گذرگاهی که گفته می گردد حتی به وسیله هنری پنجم و همراهانش استفاده شده است. البته چیز زیادی از بقایای بندر هارفلور، جایی که هنری پنجم سخنرانی معروف، یک بار دیگر برای نقض عهد، را ایراد کرد باقی نمانده است. این نبرد که بین هنری پنجم و ارتش فرانسه رخ داد، موجب پیروزی انگلستان در در جنگ های صدساله شد و در نمایشنامه شکسپیر اشاره های زیادی به آن شده است. در این منطقه تماشای یادگار جنگ معروف آزینکورت به اضافه یک مرکز بازدید مدرن که شامل اطلاعات جامع راجع به این نبرد است به نمایش گذاشته شده است.

با این لینک می توانید اطلاعات سفر به این منطقه و نحوه رسیدن به آن را مطالعه کنید. این منطقه تماشای همه روزه به غیر از سه شنبه ها برای بازدید عموم دایر است. زمین های اطراف این منطقه جنگی به قدری آرامش بخش و زیبا است که کسی باور نمی نماید که روزی این منطقه شاهد یکی از جنگ های بزرگ تاریخ بوده است. بازدید از این محل برای عاشقان شکسپیر همراه با غرور نظامی خواهد بود که در این نمایشنامه بارها و بارها آن را احساس نموده اند و سخنرانی های فرمانده هان نظامی که شکسپیر خیلی زیبا به روی کاغذ آورده است از فکر آن ها عبور خواهد نمود.

10. حکایت زمستان

این نمایشنامه کمدی در حدود سال های 1611-1610 نوشته شده است. این کمدی که بنا به نوشته شکسپیر در جزیره سیسیلی ایتالیا اتفاق می افتد موجب این شده است که این شهر منافع زیادی از گردشگران کسب کند تا جایی که شورای گردشگری سیسیلی باید حتی بعد از مرگ شکسپیر هم از او تقدیر کند. او این جزیره زیبا را برای لوکیشن یکی از اولین کارهایش یعنی کمدی اشتباهات و یکی از آخرین کارهای هنریش یعنی نمایشنامه حکایت زمستان استفاده کرد. در اواسط زندگی حرفه ایش هم وقتی که نمایشنامه هیاهوی بسیار برای هیچ را می نوشت از بندر مسینا در این جزیره به عنوان لوکیشن این نمایشنامه استفاده کرد. از هر فرصتی برای بازدید از جزیره زیبای سیسیلی باید استفاده کرد و در کنار این بازدید می توان از شهر باستانی سیراکوزا که به زادگاه ارشمیدس نیز خطاب می گردد تماشا کرد. فقط در صورت داشتن دوقلوی همسان از بازدید از این شهر باستانی خودداری کنید چون ممکن است که اتفاقات ناگوار نمایشنامه کمدی اشتباهات دوباره تکرار گردد. خبرنگاران برای افرادی که می خواهند ماه عسل خود را در سیسیل بگذرانند یا حتی برای بازدید به این جزیره زیبا بروند، مقاله ای آماده نموده است که می توانید با مرور صفحه ماه عسل در سیسیل: شرایط آب و هوا و راهنمای سفر، آن را مطالعه نمایید.

منبع: کجارو / The Daily Telegraph
انتشار: 12 بهمن 1400 بروزرسانی: 12 بهمن 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2091

به "معرفی 10 مکان دیدنی الهام گرفته شده از نمایشنامه های شکسپیر (قسمت دوم)" امتیاز دهید

1 کاربر به "معرفی 10 مکان دیدنی الهام گرفته شده از نمایشنامه های شکسپیر (قسمت دوم)" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 10 مکان دیدنی الهام گرفته شده از نمایشنامه های شکسپیر (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید