کردستان با وجود منابع آبی زیاد از کمبود آب رنج می برد

به گزارش تور ایران، به گزارش خبرنگاران، علی محمد مرادی شامگاه پنج شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کردستان که با حضور محمد حاج رسولیها مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در سنندج برگزار گردید، اظهارداشت: با وجود اینکه 33 سد در استان کردستان وجود دارد اما کردستان از بی آبی رنج می برد چرا که در سنوات گذشته در تخصیص حق آبه این استان اجحاف شده و این ظلم به مردم است.

کردستان با وجود منابع آبی زیاد از کمبود آب رنج می برد

وی با بیان اینکه باید نگاه تبعیض آمیز به استان کردستان از دید مسئولان کشوری و دولت برداشته گردد، اضافه کرد: به هر نقطه از استان که نگاه می کنیم یک مسئله ای وجود دارد و این تنها به خاطر تبعیض مسئولان در برخوردار با مسائل این استان نسبت به استان های دیگر کشور است.

نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر حق استان کردستان در تخصیص آب مورد احتیاج داده گردد دیگر نه احتیاجی به صنعت داریم و با مشکل و دغدغه نبود اشتغال روبرو می شویم.

مرادی یادآور شد: بسیاری از سدهایی که در این استان زده شده کارشناسی شده نبوده و محیط زیست کردستان را به نابودی کشانده است چرا که تنها به دنبال انتقال آب استان به شهرهای دیگر هستند و کردستان را نمی بینند.

وی اعلام کرد: زمانی که دولت آغاز به سدسازی در این استان کرد مردم فکر می کردند این کار آنها از روی دلسوزی است اما امروز می بینیم با نگاه تبعیض آمیزی که نسبت به این استان وجود دارد بسیاری از دشت های منطقه کردستان به دلیل برداشت بی رویه و نبود منابع آبی سطحی فرونشست نموده و نابود شده است.

نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود گفت: اگر الگوی کشت را رعایت نکنیم طی چند سال آینده همین منابع آبی محدودی را نیز که در اختیار داریم از دست داده و کشاورزی را نابود می کینم.

مرادی با بیان اینکه رسیدن به خود کفایی یک شعار غلط است، اظهارداشت: در سال های گذشته به دنبال خودکفایی در فراوری گندم، سیب زمینی و دیگر اقلام ضروری کشور بوده ایم اما این کار را به قیمت نابودی منابع آبی انجام داده ایم و بهتر است در بعضی از حوزه ها دیگر به دنبال خودکفایی نباشیم.

لازم به ذکر است در خاتمه این مراسم از زحمات اقبال شاه نظری تقدیر و کامران خرم به عنوان مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه ای استان کردستان معرفی و منصوب شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 152

به "کردستان با وجود منابع آبی زیاد از کمبود آب رنج می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کردستان با وجود منابع آبی زیاد از کمبود آب رنج می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید