گوگل، مشهورتر از اینترنت

به گزارش تور ایران، احتمالاً سخت بگردد کسی را پیدا کرد که دلش نخواهد در گوگل کار کند. گوگل از عظیم ترین نام هایی است که این روز ها به گوش می رسد و شاید حتی بگردد گفت، عظمت و شکوه اینترنت با آن شناخته می گردد.

گوگل، مشهورتر از اینترنت

گوگل، جهان وب را زیر بال و پر خودش گرفته است. ما سال هاست عادت نموده ایم هرچه می گردد بگوییم: در گوگل سرچ کن! این وابستگی ما را به گوگل نشان می دهد. از همین رو، خیلی ها معتقدند اگر چیزی در گوگل پیدا نگردد، اصلاً وجود خارجی ندارد.

گوگل به نوعی زمان و مکان را برای ما فشرده نموده است. اگر بخواهیم مقاله ای بنویسیم، هزاران کتاب را از کتابخانه های سراسر جهان به اتاق مان می آورد. اگر در هر نقطه از جهان گم شده باشیم، با چند حرکت ساده در گوگل مپ، راه را نشان مان می دهد.

احتمالاً سخت بگردد کسی را پیدا کرد که دلش نخواهد در گوگل کار کند. گوگل از عظیم ترین نام هایی است که این روز ها به گوش می رسد و شاید حتی بگردد گفت، عظمت و شکوه اینترنت با آن شناخته می گردد.

1- گوگل در سال های اول کارش، نهایتاً می توانست 30 تا 50صفحه را در هر ثانیه بارگذاری کند، اما امروز میلیون ها صفحه در عرض یک ثانیه پردازش می گردد.

2- مسئولان وقت گوگل، در سال 2009، برای مرتب کردن چمن های علفزار جلوی در دفتر مرکزی 200 بز اجاره کردند! این روش شاید در ظاهر خنده دار به نظر برسد، اما راه حلی کم هزینه و جایگزین مناسبی بود.

3- نخستین نشان واره گوگل در سال 1998 طراحی شد. به این شکل که یک مرد پشت سومین حرف واژه Google ایستاده بود.

4- در سال 2002، زبان کلینگان (زبان فرازمینی ها در مجموعه تلویزیونی پیشتازان فضا) به فهرست زبان های موجود در گوگل اضافه شد!

5- دفتر مرکزی کمپانی گوگل پر از وسایل دکوری، تزیینی و جذاب با رنگ های مختلف است. چیز هایی مثل یک دایناسور به نام استین جلوی در ورودی، یا یک جعبه تلفن رنگارنگ.

6- در سال 2006، دو لغت نامه آکسفورد و مریام وبستر کلمه Google را به فهرست خود اضافه کردند. گوگل کردن یعنی: جست وجو کردن اطلاعاتی درباره شخص یا چیزی در اینترنت، با استفاده از موتور جست وجوگر گوگل!

7- به کارمندان جدیدالورود گوگل، Nooglers گفته می گردد. آن ها باید در نخستین جلسه کاری کلاه هایی بپوشند که رنگ شان آبی، زرد و قرمز است.

8- گوگل هرروز به کارمندانش یک وعده ناهار رایگان می دهد. این کمپانی علاوه بر ناهار، با یک میان وعده درست و حسابی، مثل شیرینی یا ماهی از پرسنل پذیرایی می نماید. نکته جالب اینجاست از این میان وعده ها هرکس، هرچقدر که دوست داشته باشد، می تواند بخورد. نخستین میان وعده، ماهی سوئدی بود که در سال 1999 در اختیار کارکنان گذاشته شد.

9- به طور متوسط گوگل هر هفته با یک شرکت یا استارت آپ جدید قرارداد می بندد.

10- تمام اطلاعات گوگل در نخستین روز های کاری، روی 10عدد هارد چهارگیگابایتی نگهداری می شد. حالا این هارد در دانشگاه استنفورد برای نمایش عموم گذاشته شده است. درحال حاضر گوگل بیشتر از 100 میلیون گیگابایت داده دارد .

11- گوگل مالک خیلی از اپلیکیشن ها و سرویس های اینترنتی است. مثل سیستم عامل موبایلی اَندروید، وِیز و گوگل نِست.

12- گوگل در سال 2011، کمپانی موتورولا را به ارزش 5/12 میلیارد دلار خریداری کرد و بعد از رکورد مالی که با آن روبرو شد، به قیمت 5/2 میلیارد دلار فروخت!

13- اگر هرکدام از کارمندان گوگل فوت نمایند، شریک زندگی اش تا 10 سال نصف حقوق و مزایای او را دریافت می نماید.

14- در روز های نخستین راه اندازی گوگل، صفحه اصلی، ظاهر فشل و بهم ریخته ای داشت، اما مدتی که گذشت، طراحان سایت این مشکل را رفع کردند.

15- در سال 2013، گوگل به مدت 5دقیقه دچار نقص و خاموشی کوچکی شد که خدمت رسانی را مختل می کرد. همین اختلال کوتاه، 40 درصد از ترافیک اینترنت در سراسر جهان را کاهش داد!

منبع: فرادید
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1242

به "گوگل، مشهورتر از اینترنت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل، مشهورتر از اینترنت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید