احتمال بارش تگرگ امشب در تهران وجود دارد

به گزارش تور ایران، مدیرکل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: امروز به سبب وزش باد شدید در برخی ساعات گرد و خاک در منطقه ها غرب، جنوب غرب، مرکز، شمال شرق و شرق کشور، تهران و البرز پیش بینی می گردد، بعلاوه امشب احتمال بارش تگرگ در تهران وجود دارد.

احتمال بارش تگرگ امشب در تهران وجود دارد

احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، امروز استقرار سامانه بارشی فعال از سمت شمال غرب و غرب کشور و بعلاوه نفوذ توده هوای سرد شمالی به سواحل دریای خزر برای منطقه ها شمال غرب، سواحل دریای خزر، غرب، جنوب غرب، استان های واقع در مرکز، دامنه های جنوبی البرز و بتدریج شمال شرق کشور بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید، کاهش دما و در نقاط سردسیر و ارتفاعات بارش برف پیش بینی می گردد و دریای خزر مواج خواهد بود.

کاهش محسوس دمای کشور در پنجشنبه و آدینه

وی اضافه کرد: امروز کاهش دما در شمال غرب، سواحل شمالی و دامنه های البرز بین 5 تا 10 درجه سلسیوس رخ خواهد داد. روز پنجشنبه 13 آبان، این سامانه در شرق خزر و شمال شرق کشور فعال بوده و سپس از شرق کشور خارج می گردد و کاهش دما برای شمال شرق در روزهای پنجشنبه و آدینه بین 10 تا 15 درجه سلسیوس پیش بینی می گردد.

استان های پربارش فردا

به گفته مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی، شدت بارش در روز چهارشنبه در استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، لرستان، شمال چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان و از بعدازظهر در گلستان و خراسان شمالی و روز پنجشنبه شرق مازندران و گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی است.

وظیفه تاکید نمود که به سبب بارش برف طی امروز و فردا در جاده های کوهستانی شمال غرب و دامنه های شمالی و جنوبی البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی و در روز پنجشنبه جاده های کوهستانی شمال شرق مه آلود و لغزنده خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد که امروز به سبب وزش باد شدید در برخی ساعات گرد و خاک در منطقه ها غرب، جنوب غرب، مرکز، شمال شرق و شرق کشور، تهران و البرز پیش بینی می گردد، بعلاوه پنجشنبه در شمال شرق و شرق کشور، تهران و البرز وزش باد شدید رخ خواهد داد.

تداوم وزش باد شدید در تهران

وی در خصوص شرایط هوای استان تهران گفت: آسمان تهران در روز پنجشنبه 13 آبان، کمی تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد، در برخی ساعات وزش باد شدید با حداکثر و حداقل دمای 17 و 9 درجه سانتیگراد و در روز آدینه 14 آبان صاف، گاهی وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 18 و 10 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اعلام کرد که امروز در تهران رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید خواهیم داشت. برای همین امر توصیه نموده بودیم که امروز درختان را زیاد آب ندهند زیرا زمانی که درخت آب زیادی بخورد مستعد سقوط می گردد.

انتظار داریم این شرایط در یکی دو ساعت آینده یعنی اوایل شب در تهران بروز بیشتری پیدا کند. احتمال می رود وزش باد شدید در تهران همراه با تگرگ باشد.

وظیفه با اشاره به اینکه امروز در بخشی از استان های همدان، لرستان، آذربایجان شرقی و خوزستان بارش تگرگ را داشتیم گفت: به طور کلی امروز بخش های زاگرس، البرز و بخش های مرکزی ایران با رگبار و رعد و برق و بارش همراه است. این شرایط تا آخر وقت امروز ادامه پیدا می نماید و فردا صبح این شرایط به سرانجام می رسد و تنها برای فردا کاهش دما خواهیم داشت.

به گفته وی، به علت اخطاریه های هواشناسی درباره وزش بادهای شدید در تهران، آتش نشانی در حالت آماده باش است.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 بهمن 1400 بروزرسانی: 28 بهمن 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2109

به "احتمال بارش تگرگ امشب در تهران وجود دارد" امتیاز دهید

1 کاربر به "احتمال بارش تگرگ امشب در تهران وجود دارد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال بارش تگرگ امشب در تهران وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید