اختصاص 3500 مکان برای اسکان موقت در تهران

به گزارش تور ایران، تهران (پانا) - رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت در شهر تهران 9 بوستان عظیم آمادگی نسبی برای اسکان موقت دارند و بیش از 3500 صندلی برای اسکان موقت تعیین شده است.

اختصاص 3500 مکان برای اسکان موقت در تهران

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری، رضا کرمی محمدی در مراسم اختتامیه جشنواره سوانح طبیعی مسابقه ملی طراحی اسکان موقت گفت: این اقدام مفیدی است که ما در مدیریت بحران موضوع را با پیش بینی مخاطرات پیش رو آغاز می کنیم.

وی اضافه نمود: با توجه به توسعه شهرنشینی بدون ملاحظات کافی، در شرایطی قرار داریم که کنترل و مدیریت بحران بسیار سخت است به خصوص در تهران که اگر بحران عظیمی مثل زلزله شدید اتفاق بیفتد دچار مسائل جدی می شویم و نیازمند یاری نیروهای فعال در کشور خواهیم بود.

کرمی بیان نمود: برای تهران، خطر زلزله را پیش بینی می کنیم. یکی از اقدامات خوب معاونت شهرسازی اجباری کردن وال پست (دیوار بند) در ساختمان سازی هاست.

وی گفت: ایجاد و توسعه سامانه هشدار سریع زلزله و سیل از جمله اقداماتی است که در شهرداری انجام می گردد. در خصوص آمادگی و مقابله با بحران، نحوه مقابله ما در کاهش یا افزایش خسارات ناشی از بحران بسیار مؤثر است و اسکان اینجاست که مطرح می گردد. کشورهایی داشتیم که بعد از زلزله نتوانستند سر بلند نمایند، مثل هایتی که تا سال ها همان طور باقی بود. این بحث تاب آوری است و در جهان در مدیریت بحران، هدف، افزایش تاب آوری است؛ در توسعه پایدار، توسعه ای پیروز است که تاب آوری را افزایش دهد. تاب آوری یعنی به وضع قبل برگردیم.

کرمی ادامه داد: موضوع اسکان اضطراری و موقت که دو مقوله نزدیک به هم هستند می تواند به افزایش تاب آوری بعد از بحران یاری کند. دلیل آن هم این است که مردم بعد از این که ضربه سختی خوردند باید نیازهایشان مثل اسکان رفع گردد.

وی افزود: در شهر تهران 9 بوستان عظیم آمادگی نسبی برای اسکان موقت دارند و بیش از 3500 صندلی برای اسکان موقت معین شده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1647

به "اختصاص 3500 مکان برای اسکان موقت در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 3500 مکان برای اسکان موقت در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید